Dan efter dan

På Julaftons natten snöade det här hos oss.
Så nu har vi vintervitt överallt igen.
Som det ska vara den här tiden på året.
-3,5 ute,  om minusgraderna håller i sig ligger nog snön kvar ett tag.
Håller tummarna för det.

Hade en lugn och skön Julafton igår.
Helt solo, bara jag och katterna.
Myskläder, tända ljus överallt och god mat.

Det var faktiskt riktigt skönt att bara vara på Julafton
Ingen stress och absolut inga måsten alls.

Tänker ha en lika skön Juldag.
Äta rester av julmaten, titta på tv och bara mysa.
Det är bara en granne hemma över julen, så det är tyst och lugnt i huset.

Dottern med familj hade en mysig Julafton också.
En av grannarna var tomte hos dom, så Alex var superglad.
Fick några fina julbilder på barnen skickade via messenger.
14 åringen ville som vanligt inte vara med på bild.😀

Imorgon är det dags för mellandags rean att starta här hos oss.
Jag och dottern ska ge oss iväg tidigt, de öppnar kl 9.
Sen hoppas jag att jag hittar en massa bra fynd.
Så att det var en bra idé att köpa julklappar på rean.

Men det får vi inte veta förrän efteråt.
Har i alla fall några dagar kvar till Söndag.
På Söndag blir det middag och julklapps utdelning hemma hos dottern.

Ha en fortsatt mysig Julhelg nu.
Det ska jag också ha.



Kram. =)


Kommentarer

  1. God fortsättning till dig.
    Hoppas du hittar allt nu i morgon på rean.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det känns lite osäkert måste jag medge.
    Men det ordnar sig nog till det bästa.
    God fortsättning till er.
    Kram

    SvaraRadera
  3. så skönt att kunna varva olika jular år från år ...hoppas du hittar några bra rea grejer
    god fortsättning på en avkopplande jul .hade fint

    SvaraRadera
  4. Ha det fint du också. Hoppas din förkylning blivit bättre.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning