Dagarna rullar på

Ny morgon, ny dag, Lördag.
Fortfarande mörkt ute fast kl hunnit bli 8.30
-5 men känns som -10, kände jag när jag släppte ut en av mina katter i morse.
Det är en rå kyla, antagligen för att vi bor så nära havet.

Dagarna går fort fram mot Nyårsafton nu.
Jag firar alltid nyår hemma, oftast för mig själv.
Det är en jobbig kväll för mina två katter.
Som är livrädda för alla raketer och smällare.
Därför är jag alltid hemma med dom.


Men det gör inte så mycket.
Att vara ensam är inte något jag har några problem med alls. 
Man kan ju alltid fördriva tiden med att titta på tv.
Och i brist på bra tv program är jag glad att jag kan titta på Netflix eller HBO.


Fattar inte varför det alltid är så urtrista tv program under storhelger.
Tror dom att folk inte hinner eller vill titta på tv då?
Där har dom helt fel kan jag säga.


Idag ska jag träffa en väninna.
Vi ska ut och handla lite bl.a. på Lidl.
Och sedan ska vi åka hem hit och fika och surra lite.

Hur ser era dagar mellan jul och nyår ut?
Vad har ni för er?
Nyfiken i en strut (jag) vill gärna veta.

Så lämna gärna en liten kommentar till nyfikna tanten.😂

Ha en skön helg nu.
Passa på att koppla av innan det är dags för nästa storhelg, nyårshelgen.


Kram


Kommentarer

  1. Här ska vi ut i kylan en stund när vi ska ner på stan. Sedan blir det mys med familjen. Ha en bra dag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har blivit kallare här också. Och vi har fått mer snö.
      Ha en mysig dag med familjen.
      Kram

      Radera
  2. ja jag har ju firat jul med äldsta i fredas kväll ...i dag blir det bara softa å ut å gå lite ( är planen ) ..ev kommer bror på lite kaffe å följer ev med på promenaden ...vovven skulle komma men äldsta kille blev utringd på jobb så får se hur det blir ...kanske kommer vovven i morgon istället ..här är det tv å dator mellan vila å motion å ibland lite shopping ..ska fira nyåret med bror ..spela på hans andra bingolott heheheh är det vinst på den blir det lite jobbigt ...nää då vet ju att det är hans lott ...köper ingen igen de 50 kr behövs till annat ...men han vann ju två nya lotter så..ha en bra lördag ..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas ni vinner på era lotter. Det skulle vara så roligt.
      Jag var ute när det började snöa här. Så nu har jag fått mer ont igen.
      Beror väl på att jag blev kall och blöt.
      Klappa lilla vovven från mig. Han är så söt.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning