Ligger lågt

Jag skulle ha träffat min bror och svägerskan.
Men får vänta med det tills jag är riktigt frisk.
Så jag inte skickar min förkylning vidare till dom.
Enligt nät doktorn ska man avvakta 1-3 dagar efter man blivit frisk innan man kan räkna sig som smittfri.

Så jag får ligga lågt ett tag till.
Super uttråkad av allt detta "ta det lugnt" mood.

Imorgon kommer min "löning"
På Torsdag ska dottern köra mig till affären så jag får storhandla inför jul helgen.
På Söndag ska vi ha en liten familjemys middag när det är 4:e advent.
Men det är då, det är NU jag är uttråkad och rastlös!!

Ursäkta gnällandet.




Men nu är jag för sjutton less på att ta det lugnt!
Rastlös och ännu mer rastlös för att inte tala om hur rastlös man blir av att vara rastlös.

Nej nu ska jag sluta fåna mig.
Struntar i sjukdom och annat, ska klä på mig och gå ut för att andas lite frisk luft.
Jag tänker inte hosta på någon jag möter så det går säkert bra.

Ha det så länge.

Kram =)

Kommentarer

  1. Kan vara skönt att få ta en promenad och få lite frisk luft.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Jag känner att frisk luft är det jag behöver mest just nu.
    Hoppas ni har en bra dag också.
    Ni är väl på väg till Sverige snart antar jag?
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja frisk luft är skönt när man legat å varit sjuk ett tag ...man blir så kall å go om kinder å händer så det är så gott sen att göra något varmt att dricka när man kommer in ..krya fort nu
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Tack. Försöker kurera mig. Bara bihålorna blir bra kommer allt att kännas bra igen.
    Tog en promenad idag i alla fall. Klokt eller inte vet jag inte men det var skönt att komma hemifrån en stund. Ha en bra dag du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning