Hur mår jag?

Jag tror att jag är lite bättre idag, alltså lite mindre förkyld än igår.
Inte lika trött på morgonen, inte lika igentäppt med värk i bihålorna.(Det molar bara lite nu)
Och jag har inte haft en enda hostattack nu på morgonen.
Så än finns det hopp om livet.

Det var min hälsorapport för dagen, haha.
Om nu någon skulle vara intresserad.
Det tvivlar jag på.😂

Det har slutat regna, äntligen, efter 2 dagars regn.
Det regnade hela dagen igår.
Vad gjorde min dotter med familj då?
Jo, dom gav sig iväg ut i skogen och letade julgran.
Hela familjen med hund traskade runt i regnet.

Det verkar inte ha gått någon nöd på dom som tur är.
Och dom hittade en fin gran till slut som dom forslade hem.

Och innan någon missuppfattar något här måste jag tillägga att de var i svärsonens egen skog.
Inte ute på något olovligt i någon annans skog.

Själv tog jag det lugnt hela dagen.
Har inte gjort annat den senaste veckan.
Börjar bli rastlös som bara den.
Men får nog ta det lugnt en eller två dagar till.

Imorgon ska vi få sol här enligt prognosen.
Då kanske jag vågar sticka näsan utanför dörren en stund och andas lite frisk luft.

Kan ju vara bra för den psykiska hälsan att få komma bort från lägenheten en stund.

Vi får hoppas att jag mår ännu bättre imorgon. 
Kram på er


Kommentarer

  1. Fina bilder. Var är största killen då? Gömmer sig för kameran kanske?
    Hoppas du kurerar dig nu. Det borde väl vara över snart med förkylnings besvären.
    Vi ska inte ha någon gran i år. Får väl se om det är något vi kommer att ångra.
    Slår in paket och gör julgodis här. Ska baka lite också.
    Krya på dig kramar från S

    SvaraRadera
  2. Ja, tonåringen vill aldrig vara med på bild. Honom får man fota i smyg nu för tiden.
    Förkylningen hänger sig kvar men är något bättre i alla fall.
    Jag tänker nog hoppa över godistillverkningen i år. Med förkylningen är det inte så bra att hålla på med sånt. Köper väl det jag vill ha hemma.
    Ha en mysig dag nu med allt julpysslande.
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Nu får vi hoppas att du kan sätta punkt för din förkylning snart.
    Ha en fin måndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Ja det är så jobbigt att bli sjuk så här. Bara för att jag är diabetiker tar det längre tid att bli frisk. Samma sak oavsett vilken smitta det är. Och sår tar mycket längre tid att läka. Inte alls kul. Suck.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning