Fjärde advent idag

Tände det 4:e adventsljuset nu på morgonen.
Ute regnar det för fullt och det är +4 grader.
Känns mer som höst än vinter och svårt att fatta att det är Julafton om bara 2 dagar.

Men nu brinner det sista ljuset så nu är det dags för Jul firandet att börja.

Jag ska hem till min dotter på adventsmys middag idag. (Ett nytt påfund av henne.😀)
Men med tanke på att det regnar och att jag försöker bli fri från bihåleinflammationen, ska jag nog ringa och be henne hämta mig.
Då slipper jag gå till bussen ett par km bort och bli blöt i regnet.

Vi får väl se om regnandet avtar lite senare.

Vad gör ni andra den 4:e advent?
I mitt barndomshem var det alltid full fart så här nära julaftonen.
Så mycket mat som skulle lagas, det skulle bakas och andra förberedelser skulle göras också förståss.

Det var ett fasligt ståhej, men mysigt med alla dofter och alla aktiviteter.
Man kan inte låta bli att sakna sin barndoms jular ibland, det gör jag i alla fall.

Men det här blir min allra första Jul helt ensam.
Jag har valt det själv eftersom jag tror det blir avkopplande och skönt.
Och så träffas vi några dagar senare och byter klappar och äter julmat.
Ingen stress och ingen press, helt kravlöst.

Jag tror inte att jag kommer att ångra mig.
Jag tror tvärtom att jag kommer få uppleva det jag längtar efter.
Riktig Julefrid.

Men säker kan jag inte vara, det återstår att se efter Julafton.

Ha en riktigt bra 4:e advent nu. 
Kram

Kommentarer

  1. Här ska vi förflyttas oss idag från hotellet. Så nu ska jag njuta ordentligt av hotellfrukosten innan vi ger oss av. Visst var barndomsjularna mysiga. Men en hysteri med allt som skulle göras inför julhelgen. Önskar dig med en fin 4:e advent nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas resten av er julhelg blir lika mysig som inledningen varit.
      Kram

      Radera
  2. 4e advent är paketinslagning och annat pyssel här.
    Ingen matlagning förrän imorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagar inte heller någon mat förrän imorgon. Men då blir det jansson och lite annat smått och gott också.
      Kram

      Radera
  3. Tar det lugnt med familjen. Lite glögg och bara mysa.
    Imorgon är det dags för de sista julförberedelserna.
    Tar det mycket lugnare med firandet i jul än tidigare år.
    Känns ganska skönt.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Ja vi har också dragit ner på julfirandet i år. Känns bra än så länge.
    Både stressfritt och kravlöst.
    Ha en fin jul nu om vi inte hörs innan.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen