Stugsittare

Det snöar för fullt idag igen. Inte ens Vilde vill gå ut.
Vilde är min hankatt som brukar gå ut i alla väder.
Men han är nog lika trött som jag på allt det vita där ute. Nyheterna på SVT sa att våren är långt borta än.
Det kommer mer snö och även regn.


Jag är glad att jag uträttade mina ärenden igår.
Då var det kallare men iallafall uppehåll.
Jag var iväg och matade katter och kanin hos bortresta dottern. De har en annan kattvakt men hon behövde lite hjälp igår.

Passade på att proviantera på hemvägen.
Så nu behöver jag inte gå ut om det här vädret fortsätter.

Något annat roligare som jag gjorde igår.
Jag köpte en ny mobil. Såååå kul.
Den levereras om ett par dagar.

Det blev en Samsung Galaxy S9, en likadan som min dotter har. En riktigt bra telefon med en bra kamera.
Så nu hoppas jag att jag äntligen slipper alla suddiga foton. Om det inte är mig det beror på förståss.

Nu blir det lite mer kaffe. Sen får vi se vad den här snöiga torsdagen i mars för med sig.
Ha det bra.

Kommentarer

  1. Låter inte kul alls med en massa mer snö.
    Ha en fortsatt fin torsdagskväll.
    Den mobilen skulle jag vilja ha. Min är en gammal 5 och jag tar bara bilder med mobilen nu för tiden.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning