Idiotiskt påhitt



Så var det dags för sommartid igen. Vilket idiotiskt påhitt. Det bara krånglar till saker i onödan.

Men nu är mina klockor omställda.
Som tur är ställer de flesta klockor om sig själva.
Har bara ett par jag får ställa om manuellt.

Nu är det ju beslutat att EU länder slutar ställa om klockan år 2021. Men om vi ska ha vintertid eller sommartid permanent är inte bestämt än.
Vintertid var ju det vi hade innan omställandet började. Så för min del skulle vintertid vara det logiska valet. Ja, vi får väl se vad det blir.

Idag ska jag plantera om mina tomatplantor.
Dom har vuxit till sig riktigt snabbt.
Det ska bli så roligt när de är så stora att det blir tomater på dom. Som dom på bilden här.
Söta goda tomater att plocka och äta direkt från krukan. Men dit är det ju en bit kvar. Fast dom växer väldigt snabbt. Verkar trivas i mitt köksfönster i söderläge.

Det blåser kraftigt här idag. Inget väder att sitta ute i
Men jag tänkte försöka mig på en liten promenad före lunch. Behöver ut och röra på mig lite efter allt soffhäng de senaste dagarna.

För övrigt ska jag fixa en extrahylla till ett av skåpen i köket. Ska dra av golven lite snabbt också. Och så hade jag tänkt rensa ur ett av överskåpen. Där jag har en massa onödigt undanstuvat just nu. 
Behöver plats för mer användbara saker.

Som ni märker är mina vilodagar nästan över nu.
För nu börjar energin komma tillbaka till 110% igen.
Det känns skönt det också.

Ha en skön Söndag nu!



Kommentarer

  1. Ett larvigt beslut och skönt att det ska ställas till rätta igen. Jag väntar kanske med att plantera om mina tomatplantor tills vi kommer tillbaka från Sverige.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen