Dagens funderingar

 Igår började en ny säsong av ett av mina favoritprogram. Vem bor här?
Jag tittar alltid på det när det går. Ibland är det lätt att gissa vem som bor var. Ibland, som igår, är det jättesvårt. Snudd på omöjligt.
Det är roligt att se alla olika inredningsstilar. 
En del lite för mycket av allt och andra jätte snygga.
Man kan ju undra vad dom får alla idéer från.

Gick igenom mina gamla bloggbilder idag.
Jag brukar återanvända gamla bilder i mina inlägg ibland. Då hittade jag den här bilden.



Svaret på den frågan var ju genast mina föräldrar.
Eftersom de båda har gått bort och jag saknar dom otroligt mycket.

Men om man inte får välja en familjemedlem.
Utan det skulle vara en historiskt känd person.
Vem skulle man välja då?
Moder Teresa kanske. Eller Jeanne d´Arc.
Svårt att välja bara en. Historien är full av starka och intressanta personer, både kvinnor och män.
Skulle gärna pratat en stund med Jesus och med Buddha.
Listan kan bli lång. För lång om man bara får välja en.

Vem skulle du välja?
Skulle vara kul att veta.

Kommentarer

  1. Mitt barnbarn på 11 år säger att hon skulle vilja prata med Gustav Vasa. För de läser om honom och hans ättlingar i skolan nu. Haha. Ja det skulle nog vara lättare att komma ihåg allt på det sättet. =)

    SvaraRadera
  2. Ja Jesus skulle vara lite intressant.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. John Lennon skulle vara mitt val/ M.K.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning