Solen är kvar

 Sommarvädret fortsätter här hos oss, jätteskönt.
Idag ska det visst bli lite växlande molnigt.
Men det har det inte blivit än.
Solen fortsätter att gassa från en klarblå himmel.

Igår var jag ute och promenerade på stan i det vackra vädret.
Det är så skönt att bara strosa omkring i godan ro.
Sätta sig på en parkbänk en stund och bara njuta av att det är sommar.
Naturligtvis kom jag hem med en liten sak till mig.
Kommer sällan tomhänt efter en vända på stan.
Men den här gången var det något billigt.
Min soda streamer slutade plötsligt fungera häromdagen.
Samtidigt som min mobil plötsligt dog.
Det var väl den berömda oturen som slog till.
Men nu hittade jag en ny för bara 199kr.
Så nu kan jag göra bubbelvatten med egen smaksättning igen.
Gott att ha i sommarvärmen.

Imorgon fortsätter alla turerna med min trasiga mobil.
Ska lämna in den på förmiddagen, förhoppningsvis för sista gången.
Sen på em ska jag hälsa på mina barnbarn ett par timmar.

Men nu är det jag och en iskall limedryck som placerar oss ute i trädgården en stund.
Ha en skön Söndag!

 

Kommentarer

  1. Ja, en sodastreamer kan man inte vara utan. Gör alltid bubbelvatten själv numera.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Ja min förra var dyr. Tror den kostade minst 600kr mer än denna. Men den här billiga varianten verkar fungera lika bra.
    Kram=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen