Katternas passupp

Jag är portvakten här hemma, känns det som.
Mina katter måste ta minst 5 minuter på sig att bestämma om de ska gå ut eller in.
Under tiden ska jag stå och hålla upp dörren, som en portvakt.
Det är inte lönt att försöka stressa fram ett beslut heller, sånt bryr dom sig inte om.
Det är bara att finna sig i att det är dom som bestämmer.

I deras tycke är det inte dom som bor hos mig.
Det är tvärtom, katterna som låter mig bo med dom.
Dom förväntar sig ordentlig uppassning.
Mat alla tider på dygnet och lagom mycket kel och lek.
En skön sovplats är också viktig för husets härskare.
Och det är naturligtvis katten, inte jag.
Jag får snällt dela med mig av min kudde.
Som tack för min service får jag katternas oerhörda tillgivenhet.
Och det är något verkligt speciellt. 
Som gör det mödan värt, flera gånger om.


Kommentarer

  1. Katt eller hund, men dom är alltid vår bästa vän.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Katt eller hund, men dom är alltid vår bästa vän.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Ja så är det. Hade hundar förut, två stycken. Men nu är det katter.
    Lite lättare. Kram=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen