Min katt lider av personlighets förändringar

Min annars så fredliga hankatt har plötsligt börjat slåss med andra katter.
Han är kastrerad, 8år och brukar vara så snäll att han är fånig.
Han brukar t.o.m. ta med sig främmande katter hem på middag ibland.
Rätt som det är står han och någon främmande katt och äter ur matskålarna, sida vid sida.

Men nu har han plötsligt fått ett annat beteende.
Två gånger har jag kommit på honom med att vara mitt inne i ett bråk med en annan katt.
Inte samma katt båda gångerna heller.
Jag fattar inte alls vad som hänt med honom.
Varför han plötsligt blivit så angelägen att försvara sitt revir.

Idag har jag bokat tvättid, hela eftermiddagen.
Det är soligt, men blåsigt ute.
Perfekt väder att hänga tvätt på tork ute.
Det luktar så gott om tvätt som fått torka ute.

Det ska jag ägna min onsdags em åt.
Men nu är det dags för en kopp kaffe till.
Ha en bra dag!


Kommentarer

  1. Det kan ha flyttat in nya katter i närområdet som har orsakat turbulens bland katternas rangordning i närområdet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du har rätt. Tack för det. Kram=)

      Radera
  2. Det kanske är som föregående skriver😊. Ha en bra tvätta.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen