Efter regn kommer sol

Idag när jag skulle ut och njuta av sommarvädret spöregnade det.
Så jag och min väninna fick ändra våra planer och hålla oss inomhus istället.
Vi tog en runda på Ikea och provsatt soffor och fåtöljer.
Jag köpte tallrikar och skålar.

Sen styrde vi kosan till ett café i närheten.
Unnade mig en bakelse till kaffet, fast det är alldeles för sött.
Men såååå himmelskt gott.
På em när jag kom hem slutade det regna och sedan hade vi strålande sol hela kvällen. Typiskt.

Imorgon ska jag ha mitt yngsta barnbarn här hela dagen.
Vi ska gå till parken och på hemvägen går vi och köper glass.
Sen sitter vi på en parkbänk och tittar på grävskopor och lyftkranar inne på byggarbetsplatsen en bit härifrån.
När lilla Alex ätit upp sin glass strosar vi hemåt för att fortsätta leka.
Det blir en underbar dag.






Kommentarer

  1. Det blev ju en trevlig dag fast det regnade. Hoppas det blev en kulig dag i dag😊😊
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen