Det regnar

här idag.
Det känns inte så uppfriskande och svalt som regn brukar göra.
Det är tryckande kvavt och mellan skurarna är det helt vindstilla.
Det kanske är någon åska på gång.
Hoppas inte det eftersom jag ska ge mig iväg snart.
Ska ju fortsätta mobil ärendet idag.

Min snälla granne som varit på semester kom hem i helgen.
Hon hade köpt presenter till mig.
Så omtänksamt och supergulligt av henne.
Förutom fina tyger och goda drycker hade hon också köpt en sarong till mig.
Inte den på bilden, men en liknande. Jättefin.
Den kommer jag att ha mycket användning för i sommar. 
Och den får följa med när jag åker till Cypern i höst.

Under över alla under, jag tror regnet upphört.
Precis lagom tills jag ska ge mig iväg ut.
Håll tummarna för att min mobil blir fixad idag.
Eller för att jag får en ny utan en massa tjafs.
Blir det jobbigt så beror det på inställningen hos butikspersonalen. 
Jag tänker som vanligt försöka vara så vänlig jag bara kan.

Sen ska jag avsluta dagen hemma hos mina fina barnbarn.
Det blir iallafall en mysig avslutning på en regnig Måndag.
                                          (frukost på IKEA förra sommaren )
 
 


 

Kommentarer

  1. Hoppas du slapp en massa tjafs när du skulle hämta mobilen. Ha en fortsatt fin måndagskväll.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag dödade alla försök till tjafs med vänlighet. Haha. Fick telefonen lagad utan kostnad till slut. Kram=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen