Kärlek vid första ögonkastet

Nu har jag varit och hälsat på de nyfödda valparna hos dottern.
Kan tala om att det blev kärlek vid första ögonkastet.
Jag blev stört förälskad i de små liven.
Skulle gärna tagit hem dom alla 6 om jag kunnat.
                                                   Stella med valparna
                                                    Syns på magarna att de nyss diat
                                          Några sover tillsammans  medans andra hellre ligger själva
Det är 4 tikar och 2 hannar, så små, runda och goa.
Kravlar bara runt och piper än så länge.
Det tar ju ett par veckor innan de öppnar ögonen och börjar utvecklas mer.

När jag kom hem satte jag igång med middagen direkt.
Man blir hungrig av att inspektera små valpar.
Så nu ska jag äta korv stroganoff.
Och så var jag sugen på broccoli, så det har jag kokat också.
Ute hänger regnmolnen hotande över oss.
Hoppas de blåser bort.
Ha en skön kväll nu och koppla av.
Det ska jag göra så fort jag ätit min efterlängtade middag. =)
 

 

Kommentarer

  1. Valpar är så söta och goa. Korvstroganoff var länge sedan här hemma, kanske något man ska göra snart igen. Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var evigheter sen jag gjorde stroganoff också. Blev plötsligt så sugen. Och det var jättegott. Kram=)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen