Mobiltrubblet

är äntligen löst, efter diverse turer hit och dit.
Först försökte butiken få mig att betala för reparation trots garanti.
Pga att ansvar (deras) inte kunde bevisas.
Då menade de att då måste ansvaret falla på mig.
Men jag stod vänligt men bestämt på mig.
Så helt plötsligt gav de med sig och jag fick en lagad mobil med mig hem, utan några kostnader.
Så nu är det äntligen över. Skönt!

Det spöregnade hela em och kvällen igår.
Vaknade till regntunga skyar idag också.
Ska hålla mig inne idag och vara lite huslig.
Ska bla göra en LCHF gratäng som är sååå god.
Vare sig man äter nyttigt eller inte, den passar alla.
                    Krämig vitkålsgratäng   4p
1/2 vitkålshuvud, 1 gul lök, 2 vitlöksklyftor, 
3 dl grädde, 1 dl creme fraiche, 1 tsk sambal olek,
salt, peppar, riven ost.

Sätt ugnen på 200 grader.
Strimla vitkål och lök och fräs i mycket smör i stekpanna. När kålen mjuknat lite häll på alla de övriga ingredienserna, utom osten. Smaka av och låt puttra i 5-10 minuter. Häll över allt i en ugnsform och toppa med riven ost. Gratinera i 20-25 minuter, tills gratängen fått fin färg.

Så gott och passar till det mesta.

Nu kastar jag mig in i den här Tisdagen, som kan bjuda på vad som helst.
Gör det du också och ha det bäst!



 

Kommentarer

  1. Tur att du fick rätt och inte behövde betala något som du har garanti för. Tack för receptet.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Hoppas du tycker om gratängen. Kram=)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning