Idag är det städdag

 här hos mig.
Men först ska jag gå en vända runt sjön.


Det ska bli varmt idag så det är bäst att promenera på morgonen.
Medans det fortfarande är lite svalare.

I helgen var jag på loppis.
Det var mer som en marknad som aldrig tog slut.
Den sträckte sig mil efter mil från en ort vidare till nästa.
Förutom hembakat tunnbröd och rökt fisk hittade jag några små fynd.
Bla en ljuslykta som jag tittat på förut.
Då med en prislapp på över 400 kr.
Nu fick jag den för bara 30 kr. Bra fynd.
Fotot blev tyvärr inte så bra.

Det var en väldigt trevlig helg iallafall.
Nu kommer en fullspäckad vecka med saker inbokade varje dag.

Och så väntar vi snart tillökning i familjen här.
Nej, inte några fler barnbarn.
Men dotterns hund ska få valpar snart.
Det är första kullen så det är både nervöst och spännande.

Nu ska jag fylla vattenflaskan och ge mig iväg.
Ha en bra dag!
 
 

Kommentarer

  1. Det kallar jag fynd ditt köp. Spännande med valpar.
    kram mamma C

    SvaraRadera
  2. Ja det blir spännande med valpar. Och skönt att det är sommar när de kommer. Kram=)

    SvaraRadera
  3. snyggt fynd ..känns som om man tjänat lite kosing när man fyndar sånt man letat efter :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen