Vad är det för svamp?

Steg upp tidigt eftersom Alex ska komma till mig idag vid 8-tiden.

De senaste dagarna har jag varit ovanligt trött och seg.  Försökt att leva som vanligt ändå i hopp om att det ska gå över. 

Igår tog jag en promenad, som vanligt, fast i sakta mak och bara njöt av hösten. Vi har inte sett solen på säkert en veckas tid. Men man kan ändå njuta av hösten.


Till och med fallna löv på våt asfalt kan vara vackert,  tycker jag i alla fall. Någonting som jag har tänkt på och undrat över är all svamp som växer upp i gräsmattorna runt omkring. Kan man äta den?



Är det någon av er som vet vad det är för svamp och om den är ätlig? Vore kul att få veta. Så lämna gärna en kommentar.

Jag ska inte sitta så länge vid datorn idag. För snart kommer Alex.

Men ha en kanonbra fredag nu. Kram

Kommentarer

  1. Det är inte ätliga men vet inte vad de heter.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Ha en trevlig helg ni också.
      Lapa lite sol åt oss här i mörkret också.
      Kram

      Radera
  2. Det är en slags skrivning. Den går inte att äta. Brukar komma upp där det stått träd innan.
    Hoppas du hade en bra dag med Alex.
    Trevlig helg
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att min kommentar blev lite fel. Det skulle ju stå skivling. Haha
      Kram kram S

      Radera
    2. Jaha. Ja skivling har man ju hört talas om.
      Alex och jag har lekt och busat hela dagen. Så nu är jag helt slut.
      Ska titta på Idol men sen lägger jag mig direkt.
      Trevlig helg.
      Jag ska förresten till dina trakter imorgon.
      Kram

      Radera
  3. Ja hösten kryper på med mörkare o mörkare kvällar...har svamp här i trädgården också men inget jag vågar koka sås på :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag vågar inte heller plocka svampen som kommer upp i gräsmattorna här.
      Var bara lite nyfiken på vad det var för svamp.
      Ha en riktigt härlig helg nu.
      Kram

      Radera
  4. ja du tänk om de vore så enkelt att bara gå ut i trädgården å plocka lite lunch från gräsmattan hehehe ..misstänker att de du har inte är ätliga..jag har haft en liten Karl-Johan mitt ute på gården där vi brukar sitta å sola ...men jag åt inte upp den hahah
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag var som sagt var bara nyfiken på vad det var för svamp sort.
      Hade inte en tanke på att plocka heller. =)
      Trevlig helg
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning