Ännu en grå och regnig dag

När inte ens katten vill vara ute, då vet man att det är riktigt ruskväder. 


 Jag har inte heller lust att vara utomhus i det här vädret vi har just nu. Men jag ska ändå tvinga iväg mig själv på en promenad idag. Jag behöver röra på mig. Annars mår jag inte bra. Är van vid mina dagliga små promenader. Motion både för min kropp och min själ.

Dottern var här igår och åt lunch och satte upp min nya duschhylla. Självklart hade jag satt ihop delarna helt fel. Men det fixade hon ganska snabbt. Medans jag kokade en tomatsoppa till oss till lunch. Både hon och jag var väldigt nöjda sen. Hon med lunchen och jag med min hylla.

Har fixat och rensat bland mina blommor. Vilket glesade ut blommorna alldeles för mycket. Så nu behöver jag köpa lite nya blommor till mina fönsterbrädor. Fixade med blommorna jag har ute på trappen också. Dom blev jag däremot väldigt nöjd med. Så där behöver jag inte något mer att dekorera med.



Prydnads kålen gulnar väldigt snabbt runt kanterna. Någon som har något tips om hur jag ska göra med det? Har köpt små prydnadspumpor också som jag ska sätta ut i någon skål eller något annat. Har inte bestämt mig än hur det ska se ut.

Man får hitta på saker att pyssla med när man är tvungen att hålla sig hemma mer än vanligt. Både pga vädret och Corona viruset. Dessutom är det ju dags för den årliga influensa perioden. Nu när man blir det minsta lilla förkyld är man ju osäker på om det är Corona man fått. Jobbigt. Det blandat med de återkommande årliga influensorna gör att det är en extra svår höst att ta sig igenom. För oss alla. I väntan på ett vaccin, som dröjer, gäller det att vara försiktig och tänka sig för en gång extra innan man gör saker.

Nu är det dags för min påtår. Och sen ska jag, som sagt var, ta en promenad i regnet och dimman.

Ha en bra dag och ta hand om er lite extra. Kram till er alla från mig.








Kommentarer

  1. Skönt att det var lätt fixat med hyllan och så fick ni en god lunch ihop.
    Så fint det blev på farstukvisten med blommorna.
    Det ända som jag kan tänka att kålen gulnar är att den kanske fått för mycket vatten.
    Ha en bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det stämmer nog att den fått för mycket vatten. Med tanke på att det regnat varje dag de senaste veckorna. Inget man kan göra åt det. Tack Carin då vet jag.
    Ha en bra dag nu.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning