Jag mår bra

Jag verkar ha klarat mig från dotterns förkylning. För nu är jag inne på andra dygnet sedan vi sågs. Och har inga förkylnings symptom alls. Skönt att jag undgått att bli smittad den här gången.

På tal om smitta så blir jag så förvånad över allt detta tjafsande om munskydd eller inte munskydd när man är ute bland andra människor i samhället. 

Ska det vara något att diskutera över huvud taget? Oavsett vad Tegnell rekommenderar. Det kan ju alla bestämma själva hur de vill göra. Vi har ju fortfarande bara rekommendationer att följa. Inga lagar man bryter mot om man gör tvärtemot vad Tegnell eller regeringen tycker.

Men nu för tiden ska det ju göras politiska slagträn av allt man kommer över.

Nog om det nu. Jag är inte intresserad av politik. Tanken dök bara upp och försvann lika snabbt.

Söndagen började med sol och +1 ute. Nu har det mulnat, himlen är grå och det blåser så hårt att buskarna böjer sig. Höstlöven virvlar omkring utanför mitt fönster. Inget promenadväder direkt. Stannar nog inne i värmen i dag.

Hade en jätteskön hemmadag igår också. Det blir en lugn och skön helg för mig. Precis en sån som jag ville ha. Nu får vi se hur nästa veckas planering håller. Förmodligen inte alls. Med tanke på dotterns förkylning blir det nog inte någon eftermiddag med Fanny på onsdag eller någon passning av Alex på fredag.

Och tyvärr inte något gemensamt besök på skoaffären på måndag eftermiddag. Men jag ställer hellre in alla gemensamma planer än riskerar att dra på mig en förkylning. Som diabetiker är man alltid lättsmittad. Och när jag blir förkyld blir jag inte frisk på en vecka. Det brukar ta 3 veckor för mig.

Egentligen ska man ju börja boosta sitt immunförsvar lite extra varje höst. Genom att äta extra vitaminer och sånt. Jag är jättedålig på att hålla reda på vad som är bra för det. Men det borde jag kanske googla. Med tanke på att jag är så lättsmittad. Får nog ta och göra det.

Nu är det dags för påtåren här. Sen ska jag inleda dagens "inte göra någonting" på allvar. Det krävs mentalt fokus för att inte göra någonting alls. Haha😂

Ha en riktigt skön söndag nu. Ta hand om er. Kram


Kommentarer

  1. Här har vi lag på munskyddet och det är bara att respektera det.
    Så skönt att du slapp förkylningen och ha en skön söndag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja här har vi fortfarande inte annat än rekommendationer.
    Så man blir lite trött på allt snack om vad som är bäst.
    Vore lättare att ha lag på vad man SKA göra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vi får se hur det går med de där munskydden...ja hög tid att boosta immunförsvaret. Jag kör ingefära/äppelshots. Ja vi får se om det funkar :) Trött är jag alltid ha ha!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag funderar på att börja med någon ingefära shot och kanske lite extra c vitamin.
      Konstigt att jag aldrig tänker på det förrän höststormarna sätter igång.
      Ha det bra nu Titti.
      Kram

      Radera
  4. håller tummarna att förkylningen håller sig borta för dig
    ha en bra start på veckan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie.
      Ha en bra start på veckan du också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning