Måndagkväll

Hade en trevlig födelsedag igår. Med lagom firande. Lugnt och mysigt.

Tårta och presenter och trevligt sällskap i några timmar.


                                                               Fick ett nytt mobilfodral

                                                    Och varg örhängen mitt barnbarn gjort själv.

Känns lite smått jobbigt att jag snart ska göra om allt igen, fixa födelsedagsfika och ta emot nästa grupp gratulanter. Självklart är dom välkomna hit, det är bara allt runt omkring, alla förberedelser, som inte är så kul att göra igen.

Ja ,ja, man ska inte gnälla. Man ska förståss vara glad att det finns folk som vill komma. Hade varit värre om det var tvärtom, att ingen kom. 

Idag spöregnade det här. Helt oväntat kom mitt barnbarn hit. Hon får migrän ibland. Som tur är bor jag nära skolan. Så jag fick ta hand om henne tills på e.m. när hon mådde bättre och blev hämtad av sin mamma.

Då dom åkte var det middagsdags. Nu är det redan kväll. Jag har gjort kaffe och ska sätta mig och titta på tv.

Den här dagen bara rann ut som regnvattnet i gatubrunnarna. Känns inte som att jag fått något gjort. Men imorgon får man en ny chans, som tur är.

Ha en fortsatt mysig kväll. Kram


Kommentarer

  1. Så mycket fint du fick på din födelsedag.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin.
    Ha det fint du också
    Kram

    SvaraRadera
  3. jätte fina presenter å så söta kattörhängen ...tårta mmmm är super svag för tårta heheh
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Tack. Alldeles för mycket tårta blir det. Ska fira med nästa del av familjen nästa vecka. Då blir det tårta igen.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning