Ny vecka, samma väder


 Regnet fullkomligt vräker ner här just nu. Idag kan jag vara glad att jag inte behöver ut någonstans på hela dagen.

Har bokat tvättstugan och så ska jag städa lite och kanske ta itu med min stryktvätt.

Jag har köpt en badrumshylla, en hörnhylla eller teleskophylla kanske det heter. Ja den ser ut ungefär som den här.


Har försökt sätta upp den sen jag kom hem med den igår. Men jag får inte dit den. Känner mig som en riktig klåpare med tummen mitt i handen. Teleskopröret bara åker ner och vill inte sitta uppe. Och då går den ju inte att klämma fast.

Hur löser jag det här? Som jag löser alla mindre kriser. Vare sig det gäller saker av hantverksnatur eller mer tekniska saker. Jag ringer till den person jag vet är super duktig på allt sånt, min dotter. 😀 Så nu kommer hon hit sen idag och fixar badrumshyllan åt mig. Tack och lov att jag har en så duktig dotter.

Ja som sagt var vräker regnet ner hos oss idag. Kollade 10 dygns prognosen och den såg inte så rolig ut. Enligt den ska det regna ända till på lördag.



Det är väl bara att gilla läget. Man ska ju tänka positivt. Men det är svårt att hitta något positivt med detta ständiga regn. Nu längtar jag efter att få se solen eller en liten solglimt i alla fall.

Men idag har jag som tur är saker att göra inomhus som kan få tiden att gå.

Och så kan man ju alltid hoppas på att SMHI har fel. Och att vi får lite bättre väder än deras prognos visar.


Ha det bra, trots vädret. KRAM


Kommentarer

  1. Det regnar hos oss här i Hälsingland också. Det har regnat hela natten.
    Det är en riktig stugsittardag. Gubben har faktiskt tänt en brasa.
    Det kändes kyligt inomhus. Det är väl den råa luften ute som gör det.
    Men nu sitter jag vid brasan med mitt kaffe och min dator. Ganska mysigt ändå.
    Ha det så bra och trösta dig med att dagarna går fort till helgen
    när det ska bli sol igen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen som du sa, stugsittarväder.
      Jag ska tvinga iväg mig själv på en regnpromenad idag ändå.
      Ha det bra vid den mysiga brasan i Hälsingeskogarna.
      Kram

      Radera
  2. Regnet har jag inte sett till här. Men blåst har vi haft så det räcker nu.
    Tur man har någon som kan hjälpa en när man inte får det att fungera.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det tur. Vad sjutton skulle man göra annars.
      Kram

      Radera
  3. ibland är saker å ting knepiga att få att fungera ..bra du får lite hjälpt med de..ni får slå ihop era kloka huvuden hehe..hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon fixade det supersnabbt, dottern.
      Jag hade satt delarna fel. Typiskt mig, haha.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning