Tänker inte bli förkyld.

En solig och fin lördag morgon här. Känns som en bra början på helgen. Kände när jag släppte ut katten att det är kallt ute. Så jag kollade termometern när jag kom in. Och det är bara +3 grader här just nu. Vinterkänslan närmar sig när kylan kommer. Och det verkar den göra nu.

Jag har inga planer för den här dagen. Inte för hela helgen faktiskt. Och det känns faktiskt skönt. Kan göra precis vad jag vill när jag vill. Och vill jag inte göra något alls så är det också helt okej. En perfekt helg för mig. Precis vad jag behöver.

Igår var yngsta barnbarnet, Alex, här. Som vanligt på fredagar. Men bara från 8-14. Något kortare än vad det brukar bli annars. Så vi hade 6 timmars bus och lek. När det var dags för lunch gjorde vi pannkakor. Och efter lunchen blev det glass till Alex.


En glad kille, som alltid gör sin mormor glad också. Här med choklad runt munnen. Från att ha ätit choklad topping på glassen.


Alex älskar choklad topping. Choklad överhuvudtaget är en favorit för vår lilla livsnjutare.

 Nu i morse fick jag sms från min dotter att hon vaknade i morse och var förkyld. Hon var förvånad eftersom hon inte känt att det var på gång. Hon ville i alla fall förvarna mig om jag skulle åka på samma förkylning. Alex kan ju ha haft med sig nån bacill även fast han är frisk. Får väl hoppas att jag slipper undan. Det lär väl visa sig under helgen.

Har hela nästa vecka planerad redan. Men nu får jag avvakta och se om det blir något av mina planer.

Måndag skulle jag åka iväg till Skopunkten och köpa nya kängor.                         Tisdag tänkte jag veckohandla för 14 dagar och samtidigt gå och köpa tårta. För på onsdag är det meningen att min bror och hans familj ska komma på födelsedags fika hos mig. Kanske får planera om firandet igen. För 3:e gången.  Torsdag har jag tvättstugan som vanligt och städar inför helgen. (om jag är frisk) Fredag har jag  Alex och så hade jag lovat honom att han skulle få sova kvar och stanna till lördag eftermiddag.

Så egentligen är det bara söndagen nästa vecka som är helt oplanerad än så länge. Jag har verkligen inte tid att bli sjuk. Hör ni det alla förkylnings baciller!!!



Ni får dra vidare någon annanstans. För jag ska vara frisk och inte ett dugg förkyld. Har jag bestämt.

Ha en fin lördag nu. Hoppas ni gör något som får er att må bra. Njut av det fina höstvädret.


                                                                         Kram på er.



 

Kommentarer

  1. Baciller får man hålla sig ifrån, ja så gott det går i dessa tider...
    Lördag igen och jag önskar dig en skön helg!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Titti man får försöka göra sitt bästa för att undvika baciller.
      Särskilt när man som jag är diabetiker. Man blir så väldigt sjuk när man blir smittad.
      En förkylning kan ta 3 veckor för mig att bli frisk från.
      Söndagen är här och jag hoppas du har en skön avslutning på helgen.
      Kram

      Radera
  2. Bacillerna får man verkligen mota bort och hoppas på att de försvinner.
    Ha en fin och skön helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har en fortsatt skön helg också.
      Men det har du nog i solen. Här är det +1 ute och blåser rejält.
      Inte så skönt väder. =/
      Kram

      Radera
  3. håller tummarna att förkylnings virus håller sig långt borta
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du. Jag tror att jag klarar mig. För jag har inte känt av något än.
      Och borde i så fall redan ha gjort det. Det har ju gått 2 dagar sedan jag utsattes
      för eventuell smitta. Så det kanske var din tum hållning som gjorde susen. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning