Tidig morgon, för mig.

God morgon på er. Jag är uppe och redo att ta emot mitt yngsta barnbarn som alltid är hos mig på fredagar.

Det är fortfarande mörkt ute. Men jag tror att det ska bli fint väder idag. Det känns som lite lyx varje gång solen tittar fram.

När jag var på affären igår hörde jag en äldre herre säga att vi ska få snö redan nästa vecka. Lite förskräckt var jag tvungen att kolla på SMHIs hemsida när jag kom hem. Det visade sig att det ska komma snö här redan på söndag. Men sen ska det regna hela veckan efter det. Så den snön ligger ju inte kvar då.

Jag kan andas ut. För snö vill jag ju inte ha redan i oktober. I slutet av november tycker jag att det är lagom att den första snön kommer.

Idag är det fredag. När Alex åker hem i eftermiddag ska jag ta itu med min stryktvätt. Har jag tänkt, om jag orkar. Hade tvättstugan igår så det finns en del som behöver strykas. Mest dukar. Inte så mycket kläder. Ingen spännande fredagsplanering precis. Haha.

Sen blir det tv häng och lite fredagsmys i mitt eget sällskap på kvällen. Och det är jag helt nöjd med. Orkar inte med så mycket annat efter en hel dag med mitt busiga barnbarn.

Ha en skön dag och en fin helg nu.

KRAM 

Kommentarer

  1. Hoppas snön håller sig borta länge länge ..ha en toppen bra fredag ..hade gott

    SvaraRadera
  2. Ja snön får hålla sig borta ända till jul helst.
    Ha en fin helg nu Blondie.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh, fy för snö, det kan man vara utan.
    Ha en bra helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Ja det kan vara fint med en vit jul. Men sedan får snön gärna försvinna.
    Och i februari/mars är jag så trött på snö och is och längtar efter våren.
    Likadant varje år, haha. Ha en fin helg ni också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning