Dagens babbel

Den här veckan har jag haft lite svårt att låta bli att fuska med min LCHF kost. Måste verkligen bita ihop och inte ge upp. Det blir tårta på söndag när jag fyller år. Men det innebär ju inte att jag behöver fuska hela veckan. Igår blev det en bulle till eftermiddags fikat. Sockerfri, men inte mjöl fri. Kolhydrat varning på den. Sen föll jag till föga och kokade pasta till middagen. Fy attan vilket fuskande.😱

Nu får jag lov att ta i med hårdhandskarna med mig själv för att sluta fuska.

😂😂😂 Haha. Skämta med sig själv måste man ju kunna göra. Även fast det ligger allvar i det man pratar om. Som min lilla sockersugna djävul, 😈 som sitter på min axel och viskar åt mig att unna mig något gott. 😂😂😂



Det här ska jag göra till middag idag. Stekta räkor och grönsaker i sötsur sås. Fast jag tänker ha blomkålsris till för att LCHF anpassa maträtten. Ser väl gott ut?
Och då är jag liksom tillbaka på banan igen efter gårdagens fuskande. Receptet kommer från viktväktarna. Så det är ett recept av det lite "nyttigare" slaget.

Älskar när recept är så enkla att man bara behöver kasta en blick på bilden för att se vad det innehåller. 

Har varit ute på promenad i regnet, som vanligt. Kämpar på med min motion.

Hösten har brett ut sig och tagit över naturen helt här nu. Men det är så pass varmt att det ändå blommar i alla rabatterna. En konstig upplevelse.

Det var ingen vid utegymmet när jag gick förbi.


Folk verkar inte gilla att motionera utomhus i höstrusket.

Dom verkar inte gilla att promenera heller. För det är sällan jag möter någon på mina promenader.

Imorgon blir det en annan promenad. För då tänker jag ta mig en sväng på stan. Snoka i affärer, titta in på bibblan och handla lite inför helgens födelsedags firande

Nu är det dags att göra någon nytta och sluta hänga vid datorn.
Ni får ha en bra mitt i veckan dag. Var rädda om er och om varandra.

                                                                 KRAM KRAM







 

Kommentarer

  1. Ja ibland är det svårt att stå emot alla frestelser.
    Men något litet fusk ibland gör väl inte så stor skillnad?
    Bra att du inte tappar sugen helt. Utan fortsätter kämpa.
    Vilket fint utegym. Säkert mer använt sommartid.
    Fast jag promenerar hellre än att träna på gym. Cyklar också så länge det går.
    Ha en bra kväll.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja frestelserna är alltför många. Haha. Men jag kämpar på.
      Ha det riktigt bra du också.
      Kramen

      Radera
  2. ja du de där jäkla kolhydraterna som får fart på sockret ....många fina bilder hos dig i dag
    här skulle de vara grått å regn ...men eftersom jag var i en grannstad sken solen skönt ...underbart
    hade fint å kämpa på med motionen å maten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Ja sockret är ett elände. När jag får för högt blodsocker
      får jag alltid så himla ont i huvudet. Jobbigt.
      Skönt att du fick lite sol på dig. =)
      Kram

      Radera
  3. Man måste få unna sig något gott ibland tycker jag, men med måtta såklart.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där med måtta får jag påminna mig själv om just nu.
      Kram

      Radera
  4. Lite fusk gör ju inget i det långa loppet. Att alltid späka sig är farligt för själen tror jag som nyss åt en bulle.

    SvaraRadera
  5. Kan du ge bullen min adress? Haha Blev sugen på att sätta tänderna i en bulle jag också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning