Tjenixen,

....nu sitter jag vid datorn och tar igen mig en stund. Jag har varit på stan och letat efter byxor. Hittade inga jag ville ha. Men det var fint väder.

Solen sken både nere på stan


och hemma också. Var tvungen att vinkla persiennen i köket som skydd när solen gassade på som mest. Det var länge sedan sist. 😀

Jag fick som sagt var inte tag på några byxor idag. Men jag slank in på Ica på hemvägen och köpte mig lite smått och gott till ikväll.


Bl.a. lite ost och druvor. Tänkte göra en ostbricka med lite kex och ost sen.

Så något fick jag ju med mig hem ändå. Även om det inte blev som jag tänkt. Dessutom fick jag mig en skön promenad i solen och minusgraderna. Det kändes riktigt uppfriskande.

Nu i e.m. ska jag fixa med lite små projekt jag har på gång här. För att bl.a. fräscha till min tråkiga hall lite. Hallen i sig är väl helt ok. Men tapeterna är bedrövliga. Så jag försöker hitta fina saker till väggarna för att fräscha till.
Just nu håller jag på med ett litet foto kollage jag ska sätta upp där.

Resten av helgen är helt öppen för vad jag än skulle kunna få lust att göra.
Vi får väl se vad det kan tänkas bli. Kanske bara går omkring i pyjamas hela helgen. Men tvivlar på det. Är alldeles för rastlös för det just nu tror jag.

Var rädda om er och om varandra. Men glöm inte bort att skratt förlänger livet.

                                                                               KRAM PÅ ER


 

Kommentarer

  1. Synd att du inte hittade några byxor du ville ha. Men det kommer väl snart in vinterkläder. Finns kanske fina byxor med då.
    Ostbricka låter gott.
    Och kanske ett glas vin till.
    Ha en mysig kväll och en trevlig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ostbricka var verkligen gott. =)
      Ska åka till Birsta köpcentrum någon dag i veckan och leta byxor där.
      Där finns fler och framför allt större affärer.
      Ja du brukar ju också åka dit ibland vill jag minnas, så du vet ju.
      Ha en skön söndag fast det regnar.
      Kram

      Radera
  2. Tråkigt att du inte hittade några byxor till dig.
    Hör kommer det bli lite småplock till middag ikväll. Så ost och kex kommer fram på bordet här med.
    Ha en fortsatt fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin har en avslappnad och skön helg.
      Det regnar så jag stannar inne och bara myser hela söndagen också.
      Ha det bra i Casa 66
      Kram

      Radera
  3. Klart man kan gå i pyjamas hela helgen :) Ibland tittar t o m hönsen snett på mig när jag går runt i morgonrock klockan 15.00...nåja, ha en mysig helg nu! Ät och njut kära du...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Hönsen kanske är lite avundsjuka på din morgonrock, haha.
    Ha en fortsatt skön söndag, både du och hovdamerna.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara så :) Jag får ge dom varsin morgonrock i julklapp...
      KRAM

      Radera
    2. Haha. Vilken syn det skulle vara.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning