Kan nästan inte tro mina ögon. Det är soligt idag! Redan på morgonen också. Verkar som om vi får en fin lördag. 

Jag hade en intensiv dag tillsammans med yngsta barnbarnet igår. Dagen var som värsta workout passet. Det var inte många minuter jag satt ner. Kändes det som. Man sitter tydligen inte så mycket när man är en super ninja. Det var det vi var större delen av eftermiddagen igår.


Jag älskar hans fantasi. Det krävs en hel del av den varan för att kunna föreställa sig sin gamla mormor som en ninja. Haha 😂😂

När lilla busen åkt hem och jag städat undan efter en hel dags lek, störtdök jag ner i soffan för resten av kvällen. 

Men nu är det lördag. Jag ska ägna hela förmiddagen åt att städa och göra fint här hemma. Så kan jag ta min promenad på eftermiddagen. Då jag är klar med allt annat. Det ska ju vara extra fint här till i morgon. Då fyller jag år och väntar besökare. 

Jag har delat upp besökarna. Så hälften kommer nu och den andra hälften får komma nästa helg. Bäst så med tanke på Corona.

Ännu en släkting till mig som bor i Stockholm har fått Covid-19. Hon har nyligen fött barn så förmodligen smittades hon på sjukhuset. Jobbigt att vara sjuk och samtidigt ha en liten nyfödd. Man kan verkligen inte slappna av och tro att Corona viruset är över. Det gäller att fortsätta vara försiktig och tänka sig för hela tiden.

Nej, nu ska jag plocka fram mina städgrejor och sätta fart här.

Ha en trevlig helg. Hoppas ni har det lika soligt och fint som vi här i Sundsvall har det idag. Var rädda om er och om varandra. Kram kram.

Kommentarer

  1. Smart att dela upp ditt kalas i dessa tider som är nu.
    Fick en liten bild på näthinnan av en mormorninja 😂.
    Ha en bra lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en mormor ninja som blir 61 idag dessutom. Hahaha
      Ha det fint.
      Kram

      Radera
  2. Men GRATTIS! Låter som en alldeles underbar helg....må gott och ta väl hand om dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti. Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning