Onsdag???

Oj då, är det redan onsdag!!! Vart tog tisdagen vägen?????  Ja vad gjorde jag igår? 

Jag hade en superskön tisdag. Solen sken och jag var ute och promenerade som vanligt förståss. Man kan fortfarande gå i gympa skor och en tunn jacka.


Här är skorna på och jag är på väg ut på en liten motionsrunda eller promenad i solen egentligen.

Alla träd har börjat släppa alla sina löv. Dom träd som ska göra det förståss.
Den här lövhögen skulle nog min lilla busunge Alex älska att hoppa i. Precis som jag gjorde när jag var barn. Vissa saker ändras aldrig.
Det var inte bara jag som var ute och promenerade. Ovanligt att jag möter någon annars. Men här promenerar två äldre damer framför mig.
Lite väl varmt klädda kanske. För det var +12 ute och solsken. Men man blir kanske mer frusen när man blir äldre. Trevligt att se andra som är ute och rör på sig. Som sagt var hade vi plusgrader och sol hela tisdagen. Men lite molnigt också
Men vad gör lite moln när himlen bakom är så blå och klar. Blir på så bra humör så fort vädret klarnar och regnandet upphör. Naturligtvis råkade jag slänga ett öga på blommorna i fönstret när jag passerade blomsteraffären. Det slutade så klart med att jag kom hem med en ny blomma.

Nej det är inte en julstjärna. Fast visst är det förvillande likt? Det här är en förädling av de traditionella stjärnorna. En s.k. höststjärna. Den här har fått namnet Princetta. Fast för mig ser det fortfarande ut som en julstjärna.

Tisdags eftermiddagen slappade jag i soffan tillsammans med min katt.

När hon ligger bredvid mig och spinner är det som att bli vaggad till sömns.

Så då tog både katten och jag oss en skön liten eftermiddagslur i soffan.
Sen gick kvällen lika fort tills det var dags att hoppa i säng.

Blev väckt 7,30 (ja jag sov fortfarande då) av att det ringde på dörren.
Det var Fanny som kom för att lämna av en väska med tränings utrustning hon ska ha här tills i e.m. Hon kommer ju hit efter skolan på onsdagar. Och äter mellis och gör läxor (om hon har några) innan hon går till sin träning vid 16.30 tiden.

Nu har jag ätit frukost, druckit mitt kaffe och hunnit göra ett blogginlägg.
Ser ut att vara hyfsat fint väder för en morgonpromenad.
Så jag tar väl och traskar iväg på en uppfriskande liten tur. Innan det är dags för resten av dagen att ta vid.
Kram




Kommentarer

  1. Vilken härlig tisdag du hade. Hoppas onsdagen varit lika bra. Håller med om att det ser ut som en julstjärna. Sen kan dom kalla den för vad dom vill.
    Allt för att tjäna pengar.
    Ha en skön kväll med lilla fröken yama nu.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Haft en toppenbra onsdag. Men nu har jag drabbats av sömnlöshet.
      Jobbigt. Suck och stön. Jag VILL soooovaaa ju.
      Kram och gäsp.

      Radera
  2. Hoppas din onsdag blev lika skön och bra som tisdagen varit.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Haft en bra dag. Men inte en så bra natt tyvärr.
      Kram

      Radera
  3. bra dagar är ju toppen ...skönt solen tittar fram hos dig oxå
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie.
      Just nu har jag en sömnlös natt, Som du också brukar ha.
      Sitter vid datorn en stund innan jag gör ett nytt försök att somna.
      Hoppas du sover gott den här natten i alla fall.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning