Lyckad shopping

God morgon på er. Jag hann inte blogga någonting igår. Kom inte hem förrän vid middagstid. Så blir det oftast när svägerskan och jag har en shoppingdag. Vi stressar inte. Går lugnt runt i en massa olika affärer. Äter lunch på något mysigt ställe och senare sitter vi länge och fikar någonstans. Supermysig shoppingdag alltså. 

Jag  hittade äntligen precis såna byxor som jag ville ha. Vanliga enkla svarta, lite tjockare, tights. På Cubus. Dessutom hade dom 40% rabatt på allt just nu. Så med rabatten avdragen kostade byxorna bara 120 kr. Jättebra. Och något annat som gladde var att jag fick ta en storlek mindre än jag brukar. Har alltså gått ner lite.


Så här ser mina nya byxor ut. Inget märkvärdigt. Vanliga enkla. Som jag ville ha.

Var på Rusta och köpte nya julgardiner till mina båda köksfönster. Valde längder.

Med söta tomtar på förståss. Fast bara i en bård högst upp på gardinerna. Så här ser dom ut när man hänger upp dom.


Fotade av bilden på förpackningen. Så bilden blev inte så bra. Men man ser ju ändå hur dom ser ut. Handlade lite andra småsaker också på Rusta. Tvättmedel, sköljmedel, schampoo och sånt.

Sen var vi in på Ikea en sväng. Hade inte tänkt handla något. Det var svägerskan som skulle köpa en magnetlist. Men jag hittade ett nytt överdrag till min strykbräda och lite billiga köksredskap. Och så hade dom börjat med sin julskyltning. Där hittade jag ett litet sött hjärta att hänga på dörren och en hjärtformad servetthållare till julbordet.


                                   Sött i sin enkelhet tyckte jag.

                                                                 

                                                                                  

                                                      19 kr bara och det var det ju värt.

På hemvägen var jag in på affären och handlade lite extra frukostgrejer och så klart lite glass. Då fattar man att Alex ska komma. 😀 Men inte förrän imorgon. Först kommer dom hela familjen och ska fika och umgås lite nu när alla är friska från förkylningen igen. Och sen stannar Alex kvar till på fredag. Kunde inte säga nej när han frågade om han fick sova kvar. Barnbarnen är ju det bästa som finns.


Solen skiner här idag och vi har +7 redan. Ska ta mig en liten promenad sen. Men först får morgonen passera i lugn och ro. Jag har en tom kaffekopp och det går ju inte för sig. Time för en påtår. Ha en härlig morgon nu och en lika bra dag sedan.




KRAMAR

Kommentarer

  1. Vilken bra shoppingdag.
    Och vilka bra fynd. 120 kronor för byxorna är ju superbra pris.
    Gardinerna har jag också tittat på. På vår närmsta Rusta i Hudiksvall. Dom är fina.
    Vad bra att familjen är friska igen så ni kan träffas.
    Ha en bra dag i solskenet.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag hoppas solen lyser på dig också.
      Men vi brukar ha ganska likt väder i Sundsvall som i norra Hälsingland.
      Kram

      Radera
  2. fynd är toppen ...mycket fint du fick ihop för bra peng
    hade fint å mys på med lillkillen ..hoppas ni får bra väder så ni kan vara lite ute å kanske ta med fika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det bra när pengarna räcker till mycket. =)
      Kram

      Radera
  3. En massa braiga grejer som du hittade på shoppingrundan.
    Härligt att få barnbarnet på övernattning med.
    Ha en fortsatt fin onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får vara glad att barnbarnen vill komma.
      Tids nog blir dom väl för stora för det också. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning