Nu är det färdighandlat

......................för ett tag.
Igår när jag handlade på Willys var det proppfullt med kunder i butiken.
Jag har inte sett det så fullt där sedan Corona viruset började spridas i början av året.
Det var som i värsta julruschen!!!!
Och det var inte många som tänkte på att försöka hålla avstånd till andra.
Jag gjorde så gott jag kunde, undvek den värsta trängseln och snabbhandlade.
Men nu får det vara färdighandlat där på ett tag.
Tills alla sommargäster och turister dragit vidare.
Det är dom som kommit och det är därför det var så proppfullt på affären.

Närmaste tiden handlar jag på vår lilla närbutik eller på nätet om det behövs.

Inget virus här tack! Jag vill inte bli smittad pga andras dumhet!!!!


Idag ska jag ta mig iväg till biblioteket tänkte jag.
Där lär det ju inte vara speciellt många besökare.
Det är ju ingen turistattraktion precis.

Ha en bra dag och om ni känner någon som turistar någonstans just nu så påminn dom om att vara försiktiga. Med sig själv och med andra.


                                                      KRAM

Kommentarer

  1. Visst märks det att det kommit turister även här nu. Det har t.o.m. på olika ställen i Spanien blivit tvång att ha munskyddet på hela tiden. Annars är det 100€ i böter om polisen ser dig.
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här rekommenderar dom nu att man bär munskydd på platser där det är svårt att hålla avstånd. T.ex. på bussar och tåg. Flyget är det ju redan infört på.
      Ha det bra du också.
      Kram

      Radera
  2. Ja det verkar vara likadant överallt just nu. Vet inte om människor totalt glömt allvaret med Corona viruset. Eller om dom struntar i allt när de har semester. Man får lov att undvika alla offentliga platser tills semestern är över.
    Var försiktig även i fortsättningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer. Det är så det är. Det gör mig arg att andra utsätter oss för risker genom att inte tänka sig för lite mer. Tycker dom är riktiga idioter.
      Kram

      Radera
  3. ja gisses ..de är som om en del slutat bry sig om corona ..läskigt hur folk beter sig ..gäller att fortsätta planera sin handling ett tag till..denna fredag blir de nog knökfullt på affärer då de är pensioner samt en fredag liksom å semestertider
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag handlade en måndag en vecka före pension och barnbidrag.
      Och ändå var det proppfullt. Så i samband med löning lär det ju vara ännu värre.
      Håller mig till vår lilla närbutik om jag behöver något nu. De är dyrare men det
      är ju aldrig fullt där.
      Ha det bra
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen