Kaffe är alltid en bra start

Sitter här med en kopp kaffe och funderar på lite allt möjligt (och omöjligt också hahaha).
Det brukar jag göra tills kaffet är uppdrucket.


Det brukar ta ett tag som ni nog förstår. 😀😀😀

Det är måndag och en ny vecka, igen.
Dagarna går som vanligt så snabbt att man inte riktigt hinner med. Så känns det i alla fall.
Jag har en del små planer för den här veckan.
Inget stort, bara småsaker som ska göras.

Ska börja måndagen med att åka och handla och fylla på kylskåp och skafferi som börjar bli tomma.
Min dotter ska skjutsa mig till Willys.
Dumt att jag aldrig tog körkort i yngre dagar.
Nu är det ju så dyrt och antagligen svårt också.
Tror jag ska undersöka det lite närmare.
Vilka bra idéer man får när man dricker kaffe.

Kanske ska ta körkort på ålderns höst. Vi får väl se.

Men nu tar jag den här dagen först. En sak i taget.
Ha en bra början på nya veckan.
Kram




Kommentarer

  1. Jag har inte heller körkort. Bara min gubbe som har.
    Men jag har en elcykel. Cyklar ofta på den. En sån skulle du skaffa.
    Blir billigare än körkort och så får man motion. Finns vinterdäck att köpa till också.
    Men det har inte jag gjort.
    Kram S

    SvaraRadera
  2. Ja billigare blir det nog. Men inte lika användbart som ett körkort. =)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. En till som inte har körkort men klarat mig bra med min cykel och så gubben min förstås.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varken gubbe eller cykel. =) Blir dottern som kör när jag behöver hjälp.
      Skulle vara skönt att kunna vara lite mer spontan. Och åka vart jag vill när jag vill.
      Men det är ju en stor kostnad med körkort. Antagligen för mycket för mig ändå.
      Kram

      Radera
  4. körkort är ju bra att ha ...men då tillkommer bil oxå ..inte billigt å att låna bil lite då å då blir för lite bilkörning när man väl fått sitt körkort ...då behöver man öva å öva ofta på att köra för att bli en bra förare ..man har ju körkortet liksom på prov i 2 år när man väl fått de ..kör man för fort eller hamnar i något annat tok under den tiden kan de dra in de ....en annan grej är att man betalar massa körningar å prov å kort osv osv ...å sen visar de sig att de är för svårt ..då har man förlorat de pengarna..men du kanske kan köra massor privat ( min dotter tog sitt privat )..lycka till med dina ev planer på ett körkort ( man kan ju ta på automat de är lite lättare när man är äldre ..min ena granne kämpar med sitt körkort ...men tyvärr kuggat två gånger på den svåra teorin )
    hade fint

    SvaraRadera
  5. Har kollat och det kostar ca 15.000 att ta körkort. Pengar jag inte har.
    Får köpa mig en cykel så småningom. Med ett flak att ställa saker på.
    Som matkassar tex.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning