Effektiv onsdag



Vi hann med all flyttstädning hos brorsan igår.
Det tog en hel dag men det blev klart och vi hann 
t.o.m packa upp några kartonger med kökssaker också.

När de har tömt sitt nuvarande hus på alla möbler ska vi flyttstäda där också.

Kom hem vid middagstid och då var jag supertrött men också jättenöjd med dagen.
Orkade inte göra något annat än att ligga på soffan resten av kvällen.

Idag är det min tvätt och städdag här hemma.


Och så ska jag förbereda inför mina små nattgäster som kommer imorgon på övernattning.
Det är barnbarnen som ska komma så klart.
Föräldrarna ska få vara barnlediga och fira sin bröllops dag.

Egentligen fyller dottern år samma dag (fredag).
Men vi ska fira henne på lördag istället.
Det blir kaffe och tårta här när de kommer för att hämta barnen. Bra planerat.
Enkelt men trevligt och bara närmaste familjen.

Igår kväll kom grannen ovanför förbi och lämnade ett paket kaffe och en trave pocketböcker och önskade mig en bra sommar.



Nu åker hon iväg på ett par veckors semester norrut.
Det var oväntat men super gulligt av henne.
Det är som jag sagt förut att vi har ovanligt bra kontakt alla grannar här i huset.
Goda grannar är guld värt.

Nu är det färdigbloggat för den här gången.
Det är dags att ta itu med den här dagen.
Ha det bra och ta hand om er.
KRAM


Kommentarer

  1. Skönt när man känner att man gjort ett bra jobb. Då är man värd att lägga fötterna i soffan och bara vila resten utav dagen 😀.
    Ha en bra tvättdag och visst är det härligt när man har en go grannsämja.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni haft en skön vilodag i Casa 66.
    Kram

    SvaraRadera
  3. dina dagar rullar på en del att göra ...härligt när man kan varva vila dagar med lite mera att göra dagar ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma Blondie. Kan se framför mig hur du sitter i din solstol och njuter av sommaren och solen. Härligt. Ha det fint.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning