Det blev fågeljakt

Satt i soffan och tittade på en film igår på kvällen.
Det var lite kvavt inne så jag hade det ena fönstret på vid gavel för att få in lite luft.
Vad hände då? Jo plötsligt flög det in en liten fågel
genom det öppna fönstret.


Jag tror katten blev lika förvånad som jag. För hon låg kvar på golvet och bara tittade när den flög omkring. Försökte inte jaga den alls. Som tur var.

Den saken fick jag sköta själv. Det blev fågeljakt här inne minsann. Försökte öppna alla fönster för att den skulle flyga ut. Men det ville den inte. Den flög mellan rummen och satt på varenda tavla och hylla den kunde hitta. Tills jag kom för nära, då flög den vidare. Det gick inte att få den att flyga mot fönstren som stod helt öppna.

Sen lika plötsligt som den kom var den borta. 
Utan att jag hann se den flyga ut. Men då hade jakten pågått väldigt länge kändes det som.
En jobbig avslutning på min sköna filmkväll.

Idag ska jag åka hem till min dotter och umgås med familjen under dagen. Det blir mysigt.
Sen hoppas jag att jag får en lugn lördagskväll när jag kommer hem från dottern.
Och slipper fler fågeljakter eller annat kaosartat.



Ha en mysig helg. Sköt om er. Och njut av sommaren
KRAM

Kommentarer

  1. Vilken avslutning på kvällen det blev. Tur att inte katten började jaga fågel också 😊.
    Ha en fin och mysig lördag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katten blev nog lika överrumplad som jag. Och sen när jag började springa efter fågeln överallt gick hon ut. För att slippa vara med om cirkusen, haha.
      Såg nog riktigt roligt ut.
      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. I feel sorry for the bird. It must have been so scared. Luckily it managed to escape and fly out into the night again. And I hope it won´t be coming to visit me ever again. =)

      Radera
  3. Gisses ..vad skulle den in genom fönstret å göra ..jag hade påhälsning av en bålgeting ..flög bara rakt in å landade på en tavla som mamma målat å knallade runt på ramen .....mamma återfödd till en bålgeting hehehe..skönt inte missen reagerade å fick tag i den ..hoppas du haft en toppen dag hos dottern ..ha en fin fortsatt helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Hade en mysig dag med familjen. Kom hem vid 18 tiden.
      Trött men nöjd. Hoppas du hade en bra lördag också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning