Idag kommer solen

Fredagen är här, lite gråmulen morgon.
Men det ska bli sol idag och upp mot 22 grader. 😎
Härligt med lite sommarfeeling igen efter allt regn.

Gårdagen var lite seg, gick väldigt sakta och kändes riktigt låååång.😴😴
Plockade lite som vanligt här hemma och gjorde en gryta till middag eftersom det var höstväder.

Det blev en korvgryta med massor av grönsaker och en god tomatsås.

Annars ägnade jag en stor del av dagen åt att jaga flygmyror som flyger in här i mitt kök.
Jag vet att de inte gör någon skada men vill ändå inte ha in dom till mig.

Tycker ärligt talat att dom är lite äckliga faktiskt.
Dom ska ju para sig nu och svärmar lite överallt.

Idag har jag inga planer alls.
Annat än att sitta ute och njuta när solen äntligen kommer fram.

Resten av helgen ska jag vara flytthjälp när min bror och svägerska flyttar från villan till ett radhus.
Ligger fint vid havet och mycket mindre tomt att sköta nu när de båda är pensionärer.

Ja så ser slutet på den här veckan ut för mig.
Hoppas ni får en trevlig helg nu.
Sköt om er och ha det fint.

                                                                        KRAM










Kommentarer

  1. Grytan såg god ut.
    Hoppas du får njuta av sommarväder idag.
    Ha en bra helg. Med flytt och allt du ska göra.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Den var godare än den såg ut. =)
      Hoppas allt är bra med dig.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas det blev väder idag hos dig.
    Ha en fortsatt fin helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol och 27+ hela flytthelgen. Svettigt men skönt att kunna se solen igen.
      Ha det fint.
      Kram

      Radera
  3. Mumsig gryta! Ja det är ett väldigt blandat väder...svensk sommar? Förmodligen! Regn och görhett om vartannat!
    Söndag igen och ny vecka stundar! Hur fort går inte tiden???
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tiden går alldeles för fort. Här uppe hos oss har det varit mest regn och rusk i juli.
      Så jag hoppas att augusti blir bättre. Vill krama ut det mesta möjliga av sommaren.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning