Helgen börjar nu

En lite kylig fredagsmorgon här hos mig.
Molnigt, blåsigt och bara 13 grader. Jack väder.
Men fortfarande sommar  ändå förståss. 


Jag ska försöka ta mig ut på en promenad lite senare
Känner mig trött idag. Har kanske sovit för tungt.
Då kan jag bli så här trött. Piggnar nog till om jag rör på mig lite. Så får det bli.

Hade tänkt gå ner på stan idag. Men då ringde dottern och frågade om jag ville träffa henne och barnen på stan imorgon. Det är Bondens marknad.
Lite mindre än vanligt pga Corona men kul ändå.


Barnen tycker det är roligt att köpa annorlunda godis och så brukar dom köpa färska munkar.
Deras mamma och jag köper nog goda ostar och fina grönsaker istället. Och så blir det en gofika nånstans.

Det blir ett trevligt lördagsnöje att gå på marknad.
Annars tänker jag bara ta det lugnt i helgen.
Äta lite gott och titta på filmer jag sparat att se till en slapp och slö helg. Och det blir det den här helgen.



Ha en skön helg nu alla bloggisar. Fyll den med allt som får er att må bra. Och var rädda om er och om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. låter mysigt med bondens marknad ...å en lugn helg ..men vädret ...hmm...sommar å så här pass kallt ...nä fy ....hoppas verkligen värmen kommer snart igen..kring 25 å lite små moln men en blå himmel å lite svag bris ...de är grejer de hehehe ..men vi i detta land har ju lärt oss att jacka å byxor gäller även i svenska sommaren..ha nu några bra toppen dagar ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja solen skiner just nu men det är bara 17 grader och i em ska det bli regn.
      Det verkar bli en period nu med mycket sämre väder. Tråkigt.
      Men man får göra det bästa möjliga av det. Även om det regnar är det ju sommar.
      Kram

      Radera
  2. Låter som en toppenhelg som du har framför dig.
    Här är det knappast någon kyla nu.
    Ha en fortsatt fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt låga temperaturer här just nu. Man får hoppas att det blir bättre snart.
      Så inte hela sommaren blir så här. Ha det bra ni också.
      Kram

      Radera
  3. Å ja, ha det gøy på bondemarkedet i morgen :-)))
    Jeg var i byen i dag og møtte sønnen min. Det var fantastisk. Ja, litt kulere her i dag, og derfor et museum også :-)
    Ellers avslapning i helgen ... ja. Det er flott å se ett eller to filmer.
    Hilsen fra meg til deg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en trevlig men väldigt liten marknad.
      Vädret är inte så roligt här just nu. Man får göra som du och gå på museum.
      Och hitta på trevliga saker att göra inomhus.
      Ha det bra .
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning