Första bussturen på ett halvår

Regnet drog förbi under natten och nu är det soligt och fint igen. Härligt. Fast än så länge bara 14 grader

Hade en mysig lördag igår. Stack iväg ner på stan för att ta bussen hem till min dotter. Kändes lite nervöst.
Har inte åkt kommunalt sedan Corona viruset började spridas. Men jag insåg snabbt att jag inte behövde oroa mig. Busstationen låg nästan helt öde.




Vi var totalt 3 personer på bussen och påstigningen sker fortfarande genom bakdörrarna.
Sen är det bara 10 minuters resa till dottern. Så det går fort när man väl är på bussen.

Fikade, lekte med barnen, åt söta svenska jordgubbar, hjälpte 13-åringen att möblera om i sitt rum och jagade pokémon med minstingen.


Fick skjuts hem sen så att jag slapp ta bussen igen.
Var hemma vid 18 tiden. Trött men nöjd med dagen.

Söndag nu. Ska vänta en timme till så solen hinner värma upp lite mer. Sen ska jag ta mig en promenad runt i backarna här uppe på söders höjder.
Ska bara njuta av den här dagen.



Njut av dagen ni också. Var rädda om er och så klart om varandra.
KRAM

Kommentarer

  1. Vilken mysig lördag du haft och visst är ingenting sig likt längre sedan coronan. Här var det 95% chans till regn i morse. Det kom väl 10 droppar och nu skiner solen igen.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väderprognoser kan man verkligen inte lita på. Jag tycker det verkar som om dom oftare har fel än rätt i sina beräkningar.
      Jag hoppas att ni också haft en trevlig helg.
      Kram

      Radera
  2. perfekt när det blir lite varvat med trevliga händelser och vila återhämtning å bara vara
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man önskar att livet kunde få vara så hela tiden. =)
      Ha det bra. Kram

      Radera
  3. Ja jag tycker att allt har blivit upp o ner sen coronan...vad vågar man???
    Helgen har varit allt mellan sol och regn. Vädret är märkligt också!
    Sommarkram till dig från mig!
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ingenting är längre som förut tycker jag. Speciellt vädret är konstigt.
      Ena dagen 34 grader och olidligt varmt. Nästa dag bara 13 och iskalla vindar.
      Följt av åska och regn. Det är bara snö som fattas så har vi alla årstider samtidigt den här konstiga sommaren.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning