Valborg

God morgon, god morgon.
Har sovit som en stock hela natten ända till 7.30
Vilket konstigt uttryck egentligen, sova som en stock.
Ibland undrar man var alla konstiga uttryck kommer ifrån från början.
Men det får bli ett annat inlägg en annan dag.😀

Idag är det inte bara en vanlig Torsdag, det är ju Valborgsmässoafton.
Det vi brukar tänka på som ett sätt att fira in våren.
En Valborg som inte får firas pga Coronan förståss.
Men ändå Valborg. Och adjö till vintern för ett tag.

Jag brukar inte fira Valborgsmässoafton alls ändå.
Det är inget för mig, att stå och frysa vid en brasa.

Istället ska jag spendera en del av dagen med att tvätta handdukar och annat linne.
Ska ta mig ut en sväng medans vi har fint väder.
För sedan ska det bli snöblandat regn i 2 dagar och betydligt svalare temperaturer.

Och så ska min dotter komma hit.
Får se om hon kommer ensam eller om något eller några av barnen följer med.

Så ser min dagsplanering ut.
Får se om det blir som jag tänkt eller inte.
Ha en trevlig Valborgsmässoafton nu. 



KRAM TILL ER FRÅN MIG.

Kommentarer

  1. Här firas inte Valborg det gör man till midsommar med eldar på stranden.
    Visst har man stått vid en Valborgsmässoeld och frusit många gånger, bara för att.
    Här ska det vara sol och lite molnigt idag +23 så några vantar och mössa behövs inte.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen olika även i olika delar av vårt eget land.
      Här uppe i norr har man brasor på valborg och midsommar.
      Medans man i Göteborg brukar ha brasor på påsk. O.s.v.
      Här ska det snöa idag igen och vi har just nu bara +3 grader.
      Njut av solen åt mig också. =)
      Kram

      Radera
  2. Trevlig Valborg till dig också.
    Hoppas dagen varit bra och att du får en mysig kväll. Gubben och jag är också för kloka (gamla) för att stå och frysa vid en eld. Särskilt med tanke på kylan vi har nu.
    Valborgskramar S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har frusit färdigt vid majbrasor som man alltid fick gå till när man hade små barn.
      Skönt att slippa det nu. Det är mer för ungdomar och för barnfamiljer.
      När det är tillåtet igen förståss.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning