Dags att vakna

Morgonstund har guld i mun, heter det ju.
Kanske därför jag alltid vaknar så tidigt. (vid 6)
Tidigare än jag skulle vilja, jag behöver ju inte vakna 
Skulle önska jag kunde sova till 8 i alla fall.

Det är en solig Lördagsmorgon men bara +6 ute än.
Eventuellt kommer minsta barnbarnet hit en stund idag, eller imorgon.
Han var lite sur för att storasyster varit här igår.
Så då vill han också hälsa på mormor. 💕
Underbara älskade barnbarn, det bästa jag har.

Fanny var som sagt var här ett par timmar igår.
Vi fikade och pratade och skrattade en hel del.
Och så spelade vi Backgammon, det var länge sen.
Fanny lyckades vinna. Men bara med ett drag före mig. Turtjejen är hon, som ofta vinner när vi spelar.

Idag vet jag inte vad jag ska hitta på.
Småstäda lite här som vanligt förståss.
Om jag blir solo idag kanske jag ska passa på att rensa ut mitt "allt i en röra" skåp.
Ett skåp där jag har pärmar, barnens teckningar, gamla fotoramar, ritblock och färgpennor m.m.

Om Alex kommer blir det väl ett par timmars lek först och så får jag ta itu med skåpet i e.m.

Mat inspirationen är fullständigt försvunnen.
Har ingen aning om vad jag ska laga för middag idag.
Men är som vanligt sugen på färska grönsaker.
Hittade recept på en riktigt god sallad.
Sallad Nicoise med bacon, potatis och ägg i plus grönsaker som sallad och tomater.
Den har jag aldrig gjort, kanske provar en sån idag.

Första kaffekoppen urdrucken nu.
Dags för påfyllning.

Ha en riktigt härlig helg nu.
Kram

Kommentarer

  1. den salladen lät god ...sallader på sommaren är enkelt å gott
    ha en bra dag med barnbarnet ...hade fint

    SvaraRadera
  2. Backgammon var länge sedan vi spelade, måste nog leta fram vårt spel.
    Det är konstigt att man alltid vaknar tidigare än vad man behöver.
    Din sallad lät riktig god.
    Ha en fin lördag nnu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett tag kom barnbarnet hit efter skolan flera dagar i veckan.
      Då spelade vi alltid. Men nu är hon stor och kan ta bussen hem själv.
      Så då kommer hon inte lika ofta. Och då blir det inga spel. Tyvärr.
      Kram

      Radera
  3. Skönt att vara uppe med tuppen :) Allra helst denna tid...
    Önskar dig en fin och härlig lördag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Jag längtar tills det blir så varmt att jag kan ta med mitt morgonkaffe till uteplatsen.
    Men dit har vi en bit kvar. Fast vi är på väg åt det hållet nu. =)
    Ha en skön Söndag nu.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen