Man ska inte utmana ödet

Jag skulle inte ha pratat så högt om våren.
För självklart blir det väderomslag då.
Det var nog att utmana ödet att tro att våren satt säkert hos oss nu.
Rätt som det var började det att snöa för fullt igår.
Stora flingor som ändå är svåra att fånga med mobilkameran.
Snön låg bara kvar ett par timmar och senare på kvällen hade den smält bort.
 
Jag hoppas mina stackars blommor inte blev alltför ledsna av att täckas av snö.
Herrejösses vilket väder vi hade igår.
Mulet följt av sol följt av snö och senare lite regn.
Alla årstiderna på ett par timmar.

Idag känns mitt ben lite bättre.
Ska ta mig ut på en liten testrunda med benet och se om det verkligen är bra igen.
Bäst att passa på medans det är lugnt väder.

Än så länge har vi uppehålls väder här.
Men vem vet hur länge det håller i sig.
Med dom här väderomslagen skulle man kunna fira midsommar på f.m. och julafton på kvällen.

Men vi kanske ska ta Valborg först.
Det är inte förrän imorgon.

Nu går jag ut och andas lite frisk luft i alla fall.
Ha en bra dag.
Kram

Kommentarer

  1. Har sett på bloggar även längre söder ut i landet kom det snö. Ett riktigt tråkigt aprilväder med andra ord.
    Skönt att ditt ben känns bättre idag. Jag ska också prova mig på min snurrunda idag när skavsåret ser mycket bättre ut.
    Ha en bra dag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja min bror som bor i Hälsingland hade också fått snö igår.
    Men inte lika mycket som här.
    Vi bor precis vid havet så det är alltid lite kallare här.
    Antar att det är såna orter som fått mer snö.
    Kram

    SvaraRadera
  3. snöregn här oxå ..fick kasta mig ut å ta in olivträden..så nu får de vara inne ett tag till
    hoppas det gick bra att gå å att det onda knappt kändes
    hade fint

    SvaraRadera
  4. Benet känns mycket bättre. Men tar det lite försiktigt så här i början ändå.
    Ha det bra du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning