Redan Fredag

Gårdagen gick snabbt.
Det kan bero på att jag hade ett väldigt bra sällskap.
                                                  
Hundarna var hos mig från morgon till e.m. och min dotter kom som vanligt och åt lunch med mig.

När hundarna är här gör min katt något lustigt.
Hon samlar ihop sina leksaker i en liten lagom hög och sedan lägger hon sig ovanpå dom.
Som om hon vill hindra hundarna från att ta dom.
Det kan dom ju inte eftersom jag har en grind mellan hundarna och katten.

Men så gör hon i alla fall. Det ser lite gulligt ut.🐈

Idag är det Fredag, en lite mulen morgon och bara +6 ännu. Får se om solen orkar titta fram bakom molnen någonting idag.

Fanny (mitt barnbarn) kommer hit en stund efter skolan i eftermiddag.
Hon ska bara hälsa på och fika och mysa lite med sin mormor. Som blir såååå glad då.😀😀😀

Och resten av dagen har jag ingen aning om vad som händer. Har i alla fall inte planerat någonting alls.
Men hela den här veckan har det ju hänt något varje dag, planerat och oplanerat.
Så dagarna har haft lite avbrott från den vanliga sakta lunken.

Så än är det för tidigt att säga hur Fredagen ska bli.
Resten av helgen är det inte heller någon idé att försöka sia om.
Vet bara att jag är glad att den är här och att jag gärna vill ha åtminstone en dag helt för mig själv.


Njut av helgen och ha det bra.
Kram




Kommentarer

  1. Roligt när dagarna rullar på med lite utav varje. Men visst kan det vara skönt med en helt ensam och ledig dag då med. Men det är något som inte jag saknar precis. Utan skulle ha velat haft din vecka tusen gånger om, eller tog nog i lite där.
    Ha en bra fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Haha man får ta i lite ibland Carin. Ha en toppenbra Fredag ni också.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt beteende av din katt. Hon vaktar sina leksaker. Urgulligt ju.
    Låter som att du haft en riktigt bra vecka. Skönt med lite omväxling. Sånt är det ju lite svårt med annars just nu. Har Fanny skaffat sig rött hår nu? Visst är hon väl blond annars om jag inte minns fel. Ha en mysig em med rödtotten nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Jo du har alldeles rätt, Fanny är blond. Det är nån hårfärg som är populär bland ungarna just nu. Man tvättar bort den på några tvättar och den finns i massor av olika färger.
    Vi hade en rolig e.m.
    Kram

    SvaraRadera
  5. missen då ..heheh roligt tilltag..ungefär som --det här är mina saker hehe
    ha en toppen helg

    SvaraRadera
  6. Detsamma till dig. Hoppas du har det jättebra.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen