Det blev bra

Fast jag var så trött igår så blev det ändå en bra dag.
Bättre än jag hade trott den skulle bli.
Först hade jag dotterns båda hundar här från morgonen fram till lunch.
Trevligt sällskap tycker jag som älskar nästan alla djur. Undantaget är spindlar och insekter.

Sen kom dottern och åt lunch med mig.
Då kom hon på att varför vänta med att åka och handla till Tisdag när hon ändå var här.
Sagt och gjort då  satte vi oss i bilen och stack iväg till Net on Net. 
Så nu är den inhandlad och står här i mitt kök.
Min airfryer. Invigde den igår med att fritera chicken nuggets och sötpotatis strips till middagen.
Det smakade helt perfekt, jättegott.
Så jag är väldigt nöjd och glad att jag köpte mig en airfryer.

Eftersom jag inte behöver åka och handla idag då.
Fick jag ju dagen fri, så då bestämde svägerskan och jag att hon skulle komma och fika.
Mysig med lite fikasällskap.
Vi håller avståndet, sitter vid varsin ände av bordet och vi kommer inte att kramas heller.

Utöver det har jag inte planerat något för dagen.
Inte ens vad jag ska göra till middag.

Det blir väl en sista-minuten-rafsa ihop-middag antar jag. Såna middagar kan ibland bli väldigt goda.

Ute strålar solen och det är +9 grader redan.
Våren har äntligen kommit hit på allvar nu.
Det är dags att sätta ut lite fina penséer i mina blomlådor på altanen.
Ska ta mig en promenad till blomsteraffären och köpa plantor och lite jord.

Men det får bli en annan dag för idag kommer ju svägerskan hit.😀

Ha en fin dag och njut av vårsolen.
Kram😎

Kommentarer

  1. toppen när man köpt något som man känner förgyller tillvaron ..härligt när en lite seg å trött morgon förändras och blir bra...önskar dig en till toppen dag med väninnan
    hade fint ..njut njut njut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gjorde som du sa och njöt av dagen =)))
      Kram

      Radera
  2. Så kul att du blev nöjd med ditt inköp.
    Ha en härlig fikastund med svägerskan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi hade en jättetrevlig dag som blev lite längre än vi hade tänkt.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning