Den blomstertid nu kommer

Äntligen har våren slagit sig ner här hos oss.
Igår var det riktig sommarvärme, +16 grader.
Helt enkelt underbart, solsken, fågelkvitter och blommor som börjar komma upp.

Min svägerska kom hit och fikade på f.m.
När vi satt här och pratade frågade hon om jag hade lust att följa med på en tur till Blomsterlandet.
Jag som precis hade tänkt att jag skulle köpa lite penséer till min uteplats.

Blomsterlandet hade som vanligt välfyllda hyllor och bra priser dessutom.
Jag köpte penséer till mina 3 blomlådor, en ampelkorg som jag ska ha till en blomma inne och en påse blomjord. För allt det betalade jag 140 kr.
Roligt när det man vill ha inte kostar mer än så.

Sen planterade jag blommorna direkt jag kom hem.
Då hade det hunnit bli eftermiddag och hela dagen hade bara sprungit iväg.
På ett väldigt trevligt sätt förståss och jag blev väldigt nöjd med hur blommorna blev på uteplatsen.




Har inte satt ut några möbler ännu men nu har ju blommorna kommit på plats i alla fall.
Får väl sätta fram bord och stolar också till helgen.

Så var Tisdagen här, bra på alla sätt.
Nu är jag redo för Onsdagen, en solig dag redan.
Jag ska hänga undan alla vinterjackor och skor.
Och så ska jag ta en promenad ner till min lilla Ica.
Ska handla lite småsaker till imorgon då jag ska bjuda dottern på lunch.

Ha en riktigt härlig mitt i veckan dag.
Det ska jag också ha.
Kram

Kommentarer

  1. Vilken toppendag du haft och så fint det blev på din uteplats.
    Ha en bra onsdag nu med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Ha en bra dag ni också. =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har också gjort iordning blomlådorna på vår altan.
    Så mysigt. Man får sommarkänsla direkt.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Ja det håller jag med om. Bara den riktiga värmen kommer så att man kan börja sitta ute.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning