Påskvecka

Inledningen av en ny vecka idag och påskvecka dessutom.
När min mamma levde var det viktigt, men det är det inte nu längre. Inte på samma sätt i alla fall.
Vi har inte så mycket traditioner kvar runt påsk i vår lilla familj.
Förutom att måla ägg med barnen och ge dom påskägg med godis eller presenter i.

Mamma hade alltid stor påskmiddag för oss alla.
Med påsklamm och allt annat.
Det var lika mycket mat som på julafton.
Lite onödigt tycker vi nu och slopar det stora bordet.

När våra barnbarnsbarn växer upp kanske påskfirandet är helt borta.
Det skulle inte förvåna mig alls.

Jag väntar på värmen vi skulle få idag, +15 skulle det ju bli här enligt prognosen.
Bara +2 än så länge, så jag väntar ett tag till innan jag ger mig iväg på promenad.

Har bestämt mig för att sluta att slöa och komma igång med lite motion igen.
Så nu ska jag ut på mina dagliga promenader igen.
Vilket väder det än är sol, snö eller regn.

Och det blir inte en massa onödiga kolhydrater bara för att det är påsk.
Högst en dag per vecka med lite fusk får det bli.

Nu jäklar blir det andra takter här. Haha
Ha en bra dag nu.
Kram

Kommentarer

  1. När vi bodde i Sverige hade vi ofta påskmiddag för alla. Men inte som ett julbord men vi samlades hos oss eftersom vi hade bäst utrymme då.
    Jag längtar tills jag kan gå eller jogga mina promenader fritt igen.
    Det blir lite mycket tröstsocker just nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja det har blivit för mycket tröstätande här också. Jag ska ju hålla mig för mig själv och undvika träffa andra i onödan.( fast vi har inte lika hårda restriktioner som hos er)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen