Haltar runt

Jag vet inte vad jag har gjort men jag har vridit till mitt ben på något sätt.
Så jag har fått ont en bit ovanför mitt knä, på låret.
Går jag mer än ett par steg börjar det göra ont.
Jag har antagligen sträckt lårmuskeln, utan att tänka på det, när jag hållit på att klättra här hemma för att nå något högt upp.
Är man som jag bara en tvärhand hög (150 cm) så är allt högt upp och man får klättra jämt.

Så nu blir det att ta det lugnt och vila benet så mycket som möjligt tills värken släpper.
Tur att jag hittade en deckare jag inte läst i en korg på hatthyllan, konstigt ställe att lägga en bok på förresten. ( Kanske typiskt mig 😀 )

Har bara hunnit läsa de första sidorna än men den verkar bli intressant.

Så då gör det inget att det är gråväder och bara ett par plusgrader ute.
Jag kommer att sitta i soffan med benet på en mjuk kudde och en filt över mig. 
Läsa och dricka mängder av starkt och gott kaffe.

Så ser min, inte alltför tråkiga, dag ut.
Ha en bra dag ni också.
Kram



Kommentarer

  1. ajaj så tråkigt du fått ont ...kroppen är inte alltid snäll när man börjat ut å gå heller ..just där brukar jag oxå få ont i bland ..jag har kopplat ihop de med ryggen ..mitt molar som tandvärk så brukar massera å smörja med diklofenak salva ..samt töja lite lätt ..hoppas det ger sig snabbt

    ha en bra dag där under filten med bok å kaffekopp
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hänger säkert ihop med ryggen som du sa. Jag har ju dålig rygg.
      Som inte alls vill det jag vill för det mesta.
      Ha en bra dag du också.
      Kram

      Radera
  2. Inte kul att ha ont i kroppen. Nu får vi hoppas att din rehab hjälper dig och att boken är bra som du hittat.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills verkar boken riktigt lovande.
      Så jag klarar nog att vara stillasittande en dag eller två. =)
      Ha det bra.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning