Gladare idag

Idag känns humöret lite lättare.
För jag har varit ute och rört på mig.
Fick skjuts av min dotter till Willys så jag kunde handla hem lite matvaror.
Vi handlade strax efter att de hade öppnat butiken.
Så det var inte alls mycket människor där utan väldigt lugnt och helt stressfritt.
Jag fick hem allt jag hade skrivit på lappen.
Det blev totalt 6 kassar.
Var tvungen att gå igenom kvittot när jag kom hem.
För jag tyckte att det blev så oväntat billigt.
Men det är ju kul att det blir så också någon gång.

När jag hade packat in maten i skåpen så gjorde jag en soppa till lunch.
Inte den på bilden, men en likadan som jag glömde bort att fota.
Kantarellsoppa, en av mina favoritsoppor.

Nu har jag suttit och tittat på stugor man kan hyra i vår region.
Man ska ju hålla sig i sin egen region och inte resa.
En sån här söt liten campingstuga vid vattnet, fullt utrustad, kan man hyra för 400 kr / dygn.
Jag funderar på att hyra in mig någonstans ett par dagar i sommar.
Få lite miljöombyte och bara vara nära naturen.

För sommaren lär ju bli lite tristare än den brukar vara, nu när man inte kan resa och inte kan umgås i några större sammanhang.
Då tänker jag hitta på något att göra på egen hand.
Så en liten stuga känns ju inte alls dumt.
Får se vad det blir till slut när jag undersökt lite mer.

Fredag idag och början på helgen.
En helg som väl inte bjuder på några överraskningar.
Jag hittar säkert på något som kan få tiden att gå.
Jag börjar ju bli en riktig mästarinna på att Rulla Tummarna nu.

Sköt om er. Var försiktiga och glöm inte att tvätta händerna ofta.
Ha en mysig början på helgen.
KRAM

Kommentarer

  1. Kul när man får massor för pengarna när man handlar.
    Resandet blir det nog inte mycket med i år. Vet knappt om vi kommer kunna åka hem till mammas begravning längre som det ser ut här. Men jag hoppas in i det längsta.
    Skulle allt varit som vanligt skulle mellanbarnet med familj och barn kommit idag till oss och varit en vecka. Men så blev det tyvärr inte.
    Ha en skön fredag och helg du med.
    Kantarellsoppa är inte fel alls till lunch.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det är tråkigt att inte kunna träffa barn och barnbarn på så lång tid.
      Och nu har dom ju förlängt inreseförbudet till Sverige ytterligare.
      Vi får hoppas att det här viruset ger sig fortare än de tror eller att det kommer ett vaccin snabbare än de anat. Så att vi kan börja leva ett normalt liv igen.
      Och så att du kan vara med och säga farväl till din mamma.
      Kram

      Radera
  2. skönt ha fått lite hemhandlat ..den soppan såg då jätte god ut ...hoppas det blir ett bra svamp år i år igen ...toppen idé med att hyra en liten stuga...det blir ju vad man gör det till liksom brukar jag säga ...mysigt med lite miljöombyte..trevlig helg
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så kul att du tyckte att stughyrningen var en bra idé.
      Annars verkar folk tycka att jag har lite konstiga idéer.
      Men du och jag är ju i själva verket de klokaste. Hihihi
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen