När ska vinden mojna?

Ja det kan man ju undra, för nu har det blåst riktigt kraftigt i flera dagar.
Vad hjälper det att solen skiner när det samtidigt blåser stormvindar.
Det känns nästan som om man vill hålla i sig när man hör vinden ta i utanför.
Soffhörnan med en bok blir plötsligt som att sitta uppe i ett svajande träd och läsa. Haha.
Fantasi är inget jag lider brist på som ni ser.

Igår gjorde jag en "fantasi" gryta till middag.
Inget märkvärdigt, bara lite kyckling och en massa olika grönsaker.
Tog en bild när grytan stod och puttrade på spisen.
Ser kanske inte så gott ut men det smakade faktiskt riktigt bra.

Sen satt jag och tittade på barnen som är med i Sveriges yngsta mästerkock på tv4 och då känns det verkligen inte som om man kan laga mat alls.
Det är otroligt vad dessa barn kan laga till.
Riktig gourmet mat som platsar på finaste krogarna.
Den här lilla 9 åriga tjejen lagade mat så jag aldrig sett på maken. Helt otroligt duktiga är dom små mästerkockarna.

Sen fick jag en smärre chock igår kväll när jag via sms fick veta att Adam Alsing har gått bort i sviter av Corona viruset.
En av mina bloggvänner beskrev det som att man får skrämselhicka av det här dödsfallet.
Och det stämmer verkligen tycker jag.
Inte bara för att Adam var en så välkänd person för de flesta av oss.
Utan mest för att han inte tillhörde någon riskgrupp och inte hade några underliggande sjukdomar.
Han var en fullt frisk 51 årig man och ändå avled han efter 3 veckors sjukdom.

Hittills har jag kunnat invagga mig i någon slags trygghet med att tänka att det är de äldre och de i riskgrupperna som måste vara extra försiktiga.
Och om man bara undviker onödiga folksamlingar så kan man klara sig fast man som jag är diabetiker.
Men med tanke på Adam Alsing så föll ju den tanken platt och nu kan man inte känna sig säker alls.

Jag tycker synd  om hans familj, fru och 2 söner, för dom måste det ju verkligen vara chockartat.

Det skrämmer mig lite att känna att vi alla lever på lånad tid.
Det gör man väl alltid på sätt och vis men just nu tornar molnen upp sig över oss alla.
Och det är en "storm" som drabbar alla människor på vår planet.
Man får hoppas att man fortfarande är oskadd när stormen är över.

Nej förlåt, nu blir det alldeles för dystert här.
Ska pigga upp mig lite med att ta en kopp kaffe och ringa mitt vanliga morgonsamtal till min kompis.
Så jag får skratta bort min begynnande deppighet.

Kram


Kommentarer

  1. ja du denna storm ...gisses ska de aldrig bli lugnt ...jo när det kommer in mer värme sa min bror
    ja du denna jäkla corona ...å vad jag läst mig till så kommer den blossa upp lite då å då under flera år ...läskigt jhu ....man kommer ju inte våga leva som innan...grytan såg jätte god ut ibland blir de super bra utan recept ..man bara tjofar ner det man har å gillar
    ha en fortsatt bra dag hos dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst känns allt lite skrämmande som har med Corona att göra.
      Man kan bara hoppas att det kommer ett vaccin snabbare än de tror.
      Ha en fortsatt bra dag du också. Fast det är Fredag nu.
      Kram

      Radera
  2. Det är dystra tider nu som vi försöker se med andra ögon för att få dagarna att bli lite lättare.
    Ha en bra torsdag och hoppas vinden mojnar snart.
    Tycker din hittepågryta såg riktig god ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Blåsten håller i sig och hela helgen ser ut att bli ruskväder.
      Ska se om jag hittar någon bra bok på affären när jag handlar idag.
      Så man har något annat att göra än att bara titta på Netflix.
      Ha en solig och fin dag nu hos er.
      Kram

      Radera
  3. Blev också skakad och berörd av Adam Alsings död.
    Håller med om din beskrivning av läget. Det är verkligen en storm som drabbar oss alla nu. Skrämmande.
    Tack för en alltid bra blogg.
    Kämpa på!

    SvaraRadera
  4. Tack. Det känns uppmuntrande att någon annan uppskattar det jag skriver.
    Kämpa på i orostiden vi är i du också.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning