Varför nöja sig med en?

Ja, varför nöja sig med en födelsedag när man kan fira flera?
Igår var det mitt äldsta barnbarn som fyllde 14 år.
Idag är det min svägerska som fyller år.
Betydligt mer än 14.😂

 Så idag är det hennes tur att bli firad med tårta och blommor och presenter.

Vi ska åka dit efter lunch.
Det ska bli roligt.

Nästa vecka, på Fredagen, fyller nästa barnbarn år.
Men hon är borta på karate tävling i Helsingfors då.
Så hennes firande får vi skjuta upp en vecka.

Det blir en liten andnings paus i alla födelsedags kalas.
Som tur är.😁
Det kan bli lite mycket annars.
Och nästa månad fyller mitt yngsta barnbarn år.
Det är bara födelsedagarna i min närmaste familj.
Resten av familjen, vår stora familj, får bara ett grattis via telefonen.

Men det är alltså en dag med födelsedagsfirande idag. Nu vet ni vad jag sysslar med idag.
Vad sysslar ni själva med idag?
En dag som, i alla fall här, är regnig, kylig och helt grå.
Vad än ni har för er så hoppas jag att det är något roligt, skönt eller uppiggande.

Ha en bra Söndag nu.

Kommentarer

  1. Här ska vi till stora köpcentret och trängs för att hitta lite saker som ska med till Sverige.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det dags för ett besök hos familjen i Sverige? Vad roligt både för er och för dom. Kram

      Radera
  2. Pizza och film. Alltid på söndagar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning