Igår var jag en riktig gottegris

Den här dagen skulle bli solig om än lite växlande och bjuda på plusgrader uppåt ca 25.
Istället är det grått efter regnet som kom under natten och termometern visar på +13.
Får väl se om det klarnar upp eller om SMHI varit för optimistiska igen.

Jag var också lite för optimistisk igår.
Bjöd mig själv på en påse av mitt favorit godis.
Polly med smak av Ahlgrens bilar är så gott.
Vräkte i mig hela påsen fast jag inte äter godis egentligen.
Det var väl därför det var så himla gott, för att jag inte ätit godis på flera månader.

Jag njöt av varje liten bit i alla fall, det kan jag lova.
Det hade väl varit bra om jag nöjt mig med Polly.
Men gjorde jag det tror ni?
Självklart inte.
                          (bild från nätet)

När jag ändå var på gång bjöd jag mig själv på äppelpaj, som jag hade i frysen, med vaniljsås till.
Det blev en riktig gottegris kväll.
Både en påse godis och paj, inte vad jag bör sätta i mig nu när jag håller igen.

Dessutom var det lite optimistiskt av mig att tro att min mage skulle tåla godsakerna.
Det gjorde den inte, inte blandningen i alla fall.
Vaknade tidigt i morse med halsbränna och sur mage.
Nu har jag tagit en dos magmedicin och lovat min mage att ta det lugnt med vad jag stoppar i mig hädanefter.
Även när jag har gottegris helg.😀


Kommentarer

  1. Sådant där godissug fick jag i lördagskväll. Så först delade vi på en chipspåse sedan blev det en påse med sura Coca-Colaflaskor (som inte är mitt favoritgodis). Men sedan var mitt sockerberoende stillat. Så du ser du är inte den enda som får abstinens på godis.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Man måste få vara ett godismonster ibland
    Annars orkar man inte vara duktig resten av tiden.
    Tack och lov för Samarin.
    Kram Ewa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning