Ännu en dag i överraskningarnas tecken

Hade gjort mig i ordning för min dagliga promenad igår förmiddag.
Kofta på eftersom vi har lite blåsigt här nu.
Och inte så varmt längre.
Tog en selfie till bloggen precis när mobilen ringde.

Det var min bror som skulle iväg till en secondhand/loppis några mil härifrån.
Han ville att jag skulle göra honom sällskap.
Det gjorde jag ju gärna.

Han är gräsänkling en vecka, frugan är och besöker släkten i Göteborg.
Så han är nog lite sällskapssjuk tror jag.

Istället för promenad fick jag traska runt på inte en men två olika loppisar.
Så motion fick jag ju ändå.😀
Ingången till en av loppisarna var lite rolig, med en hel trollparad på taket.

Skulle varit roligt att ha i trädgården, men de var inte till salu, bara dekoration.
Brorsan hittade inte det han var på jakt efter.
Men han hittade en fin figurin till sin fru som han köpte efter en del prutande.
Jag köpte inte något alls för ovanlighetens skull.

Men på hemvägen handlade jag lite på Willys.
Det syns att semestern är slut och att folk börjat jobba igen.
För det var väldigt tomt på affären fast klockan passerat lunchtid för länge sen.
Ganska skönt faktiskt, gick fort att handla.

Nu är det en ny dag, Fredag.
Jag ska ha en tvätt och städdag.
Mitt barnbarn fyller 12 år idag men hon är på väg till Finland för att tävla. (Karate)
Så jag har grattat henne på telefon nu på morgonen.
Firandet har vi skjutit upp till nästa helg.
Den här helgen får vi hålla tummarna för henne i tävlingen istället.

Nej, nu är det dags att jag startar min tvätt och städdag.
Ha en härlig dag, vad än ni gör idag.











Kommentarer

  1. Två loppisar på en och samma dag och utan ett köp, det var duktigt. Ha en bra städ och tvättfredag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. ha en trevlig och mysig helg du också

    SvaraRadera
  3. Grattis till ditt barnbarn! Det är roligt att fynda på loppisar. När man verkligen hittar nåt då förstås. Ha en sparkling fredag nu. ♥️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen