Lite gnäll

Gårdagen blev en lugn och skön hemmadag.
Jag var inne nästan hela dagen.
Det var kvavt och varmt och luften var fuktigt klibbig.
Inte skönt att vara ute alls.

Men mitt på dagen kom det en regnskur och på kvällen vräkte det ner stora mängder.
Samtidigt som åskan dundrade på lite längre bort.
Sen vräkte regnet ner resten av kvällen och långt in på natten.


Nu är det Fredag och solen skiner igen.
Har inga planer för den här dagen, som jag vill att det  ska vara.
Bara flyta med i lugn takt passar mig perfekt just nu.

Sent igår när jag gått och lagt mig och höll på att somna, fick jag ett sms.
Blev lite orolig att det hänt något med dottern eller barnen.
Men det visade sig vara en person bland mina vänner.
Egentligen gift med en vän till mig.

Han har nyligen gått med i Facebook och varje gång 
han vill dela ett inlägg eller roligt klipp gör han något så att det skickas via messenger till alla på hans adress lista.
Så det är nog många fler än jag som blir väckta och irriterade.

Jag tror inte att han fattar själv vad IRRITERANDE 
det är!!!!!
Eller att han gör något alldeles fel när han ska dela.

Måste komma ihåg att blockera honom idag så jag slipper alla irriterande sms från honom.

Ja, det var dagens gnäll.
Nu ska jag se om jag kan blockera min ovälkomna sömn förstörare.

Ha en bra Fredag.





Kommentarer

  1. verklgein irriterande när folk inte tar sig tiden att lära sig lite om inställningar på fejan ...sett att en del skriver massa privat så alla kan läsa ..de förstår inte ens att göra de privat liksom ..eller att vänners vänner oxå kan läsa de...hoppas din fredag blir precis så som du vill att den ska bli ..jag ska iväg å skriva på avtal för parkeringen ..samt köpa en fredas blomma när jag ändå är ute på vift ..hade fint å njut av dagen

    SvaraRadera
  2. Jag är en vvf:are och slipper detta problem. Ha en fin fredagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning