Energi vampyrer

Vet ni vad en energi vampyr är?
Det är människor som dränerar ens energi totalt.
Man behöver inte ens ses, det räcker med att ha dom i telefonen.
När man lägger på luren är man antingen helt slut eller arg eller ledsen.
Eller i värsta fall allt det på samma gång.

Dessa negativa människor har jag försökt att rensa bort ur mitt liv.
För att kunna må bättre själv helt enkelt.
Men jag har en energi tjuv kvar som jag inte kan bli av med så lätt.

Hon klagar alltid på något eller någon, är ständigt upprörd och arg.
Håller envist fast vid sina åsikter och vägrar att lyssna på någon annan.
Hon har alltid många negativa åsikter om andra och beskriver egentligen sig själv utan att inse det.

Jag har försökt med allt möjligt för att få henne att tänka i andra banor.
Men nu har jag gett upp dom försöken.
Istället försöker jag att dra mig undan lite mer från hennes närhet.

Jag undrar om ni också har såna människor i er närhet och vad ni gör åt det?
Lider er igenom de gånger ni ses eller försöker att inte ha någon kontakt alls?

Man blir helt utmattad av att bli utsatt för de här energi vampyrerna.

Som ni säkert förstår har jag nyss haft ett samtal med den jag försöker undvika.
Så den här dagen börjar inte så bra.
Men den SKA bli bättre, bara jag får tillbaka min positiva energi.


Kommentarer

  1. Nej, jag har inga sådana energivampyrer här hos mig nu. Men visst har det funnits sådana. Jag har nog sagt vad jag tyckt till slut och har de inte köpt det så har vi inget mer att prata med varandra då.
    Ha en bra fredag nu och se dagen som en fin dag trots allt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del människor är inte bara energi vampyrer. Dom är iglar också som suger sig fast och vägrar släppa taget. Vissa av dom är svårare än andra att bryta med eftersom dom tillhör familjen. Eller är grannar, arbetskamrater eller personer som man måste ha kontakt med. Då har man inte alltid något annat val än att bita sig i tungan. Vilket annars inte alls ligger för mig.
      Förstår så väl det du beskriver. Jag försöker att precis som du undvika dom. Och när jag inte kan det, utan måste deala med dom tex på jobbet, så inleder jag aldrig några diskussioner. Och kommenterar aldrig deras gnällande.Lyssnar bara och är tyst. Då får dom aldrig någon energi från mig. Om du inte har testat så gör det. Det funkar bra för mig. Blev en lång kommentar det här.
      Lycka till! Kram S.V
      P.S Har du min mejl adress kvar? Du får gärna mejla om du vill prata mer.

      Radera
  2. vilket bra uttryck energivampyr.....det beskriver så bra vad det är för slags människor det handlar om också.....jag har ingen sån i närheten nu men det har ju funnits genom åren.... tror det är något alla har mer eller mindre erfarenhet av....på olika sätt

    SvaraRadera
  3. oxå haft en energivampyr ...min bästiskompis sen 40 år typ..jag bröt helt ..men svårt ..föll tillbaka några gånger för vi har ju haft kul ihop en gång i tiden...å även innan jag bröt så hade vi ju kul ihop olika gånger ...tills de blev motvind för henne då ringde hon alltid eller kom förbi å pratade av sig ( så som man ska göra sa hon..å kan inte kompisen lyssna å ta de då är de ingen riktig vän ...så hon gav mig dåligt samvete oxå liksom ) ....men om saker flöt på en räkmacka kunde hon inte dela den glädjen med mig..jag droga oxå med i hennes gnällande å bantande osv osv ...känner mig mer fri nu å gladare även om de så klart går upp å ner med hur man mår nu oxå ...men känner mig inte slut på glädjeenergin så ofta nu när vi inte har kontakt...hoppas du hittar ditt sätt att förhålla dig till energitjuven ...önskar dig en fin fredag kväll

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen